رئیس انجمن انبوه‌سازان:

انبوه‌سازان ورشکست شدند/ اگر قانون پیش‌فروش اجرایی شود نمی‌توانیم حتی یک واحد هم بفروشیم

برزگری گفت: انبوه‌سازان اکنون ورشکست شدند، چراکه واحد‌های پیش‌فروش شده باید با چندین برابر قیمت به اتمام برسند.

انبوه‌سازان ورشکست شدند/در صورت اجرایی شدن قانون پیش‌فروش، حتی یک واحد هم نمی‌توانیم بفروشیم به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید برزگر رئیس انجمن انبوه‌سازان ایران در حاشیه اجلاس سراسری انبوه‌سازان ایران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید به صادرات فنی و مهندسی، بخش خصوصی و سرمایه‌های آزاد موجود در این بخش اهمیت ویژه ای قائل شد.

برزگر افزود: امروز باید به این موضوع بپردازیم که چرا نتوانسته ایم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم که به نظر من عمل نکردن به قوانین، عدم توجه به بخش خصوصی و شرکت‌های کوچک و حذف کردن آن‌ها به هر بهانه‌ای از علل اصلی است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان ایران تصریح کرد: انبوه‌سازان دو بار ورشکست شدند؛ یکبار در سال ۹۱ و بار دیگر اکنون، کسانی که واحد‌های خود را پیش‌فروش کرده‌اند الان باید با چندین برابر قیمت آن‌ها را به اتمام برسانند. جالب اینکه دولت واحد‌هایی را که خودش پیش‌فروش کرده هنگام تحویل به قیمت روز محاسبه می‌کند و به هر قیمتی پول را می‌گیرد، اما آیا انبوه‌سازان و بخش خصوصی می‌توانند این کار را بکنند.


بیشتر بخوانید: تجربه مسکن مهر نباید در نوسازی بافت‌های فرسوده تکرار شود 


وی اظهار کرد: در حوزه قانونگذاری نیز وضعیت همین‌گونه است. این صنعت در آستانه رکود مطلق قرار گرفته است و سرمایه‌ها به جا‌های دیگر خواهد رفت، اما متاسفانه کمیسیون عمران هیچ اهمیتی نمی‌دهد. اگر قانون پیش‌فروش اجرایی شود ما نمی‌توانیم حتی یک واحد هم بفروشیم. ما سالانه به یک میلیون واحد نوساز نیاز داریم و ۲۰ میلیون بدمسکن در کشور وجود دارد که اگر آن‌ها احیا نشوند شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

برزگر گفت: عزیزانی که امروز از کرمانشاه در سالن حضور دارند می‌دانند که دولت برای هر واحد مسکن ساخته خود ۱۴ میلیون هزینه کرده است، اما هنوز مشکلات وجود دارد.

رئیس کانون انبوه‌سازان ادامه داد: هیچ‌کدام از قوانین بازآفرینی شهری عملیاتی نشده است آن هم در شرایطی که کشور نیازمند یک عزم ملی است تا از شرایط بحرانی و رکود بیرون آید. ما در بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی آمادگی همکاری را داریم به شرطی که مشکلات از سر راه برداشته شود.

برزگر گفت: قیمت مسکن براساس یکسری شاخص‌ها همچون قیمت زمین، عوارض پرداختی به شهرداری، مصالح، دستگاه و ماشین آلات تعیین می‌شود که اگر همه آن‌ها به موقع در دسترس باشند بعد از دو سال یک واحد مسکونی را با ۲۵ درصد سود می‌توان به مشتری تحویل داد، اما اکنون واحد‌ها را با ۲۰ درصد سود آن هم به قیمت سال گذشته تحویل می‌دهیم. کسانی که واحد‌های خود را پیش‌فروش کرده‌اند  باید با چندین برابر قیمت، آن‌ها را به اتمام برسانند. جالب اینکه دولت واحد‌هایی را که خودش پیش‌فروش کرده هنگام تحویل به قیمت روز محاسبه می‌کند و به هر قیمتی پول را می‌گیرد، اما آیا انبوه‌سازان و بخش خصوصی می‌توانند این کار را بکنند.

انتهای پیام/

سالانه به یک میلیون واحد نوساز نیاز داریم و ۲۰ میلیون بدمسکن در کشور وجود دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
واقعا شما 20 درصد سود میگیرید؟!
آخرین اخبار