رئیس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش ۳۰ درصدی آمار مصدومان چهارشنبه سوری در سال ۹۶

کولیوند گفت: سال گذشته با انجام اقدامات لازم حدود ۳۰ درصد از مصدومان چهارشنبه سوری کاسته شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات سازمان اورژانس کشور برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از مدتی پیش تمامی مراکز سازمان اورژانس کشور، آموزش های لازم در مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج و مکان‌هایی از این قبیل را آغار کرده‌اند تا با افزایش آگاهی مردم، آمار تلفات ناشی از این مراسم کاهش پیدا کند.

اقدامات اورژانس کشور برای کاهش تلفات چهار شنبه آخر سال/ کاهش 30 درصدی آمار مصدومین با آموزش‌های سال گذشته

وی  ادامه داد: همچنین از مدتی پیش مطالب آموزشی و بسته‌های فرهنگی  متعدد برای انتشار در رسانه‌های مختلف آماده و در نظر گرفته شده است که این مطالب  به مرور زمان و در موقعیت مناسب در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت تا با  افزایش آگاهی و کاهش تلفات جانی به‌خصوص در قشر جوان و نوجوان  تاثیر گذار  باشد.

کولیوند درباره تاثیر این آموزش‌ها گفت: خوشبختانه تجربه‌های سال گذشته نشان می‌دهد که با انجام این اقدامات حدود ۳۰ درصد از مصدومین چهارشنبه سوری و حدود ۵۰ درصد از آمار بستری‌شدگان در این مراسم کاهش داشته و آموزش‌ها تاثیری چشم گیر دارد.

اقدامات اورژانس کشور برای کاهش تلفات چهار شنبه آخر سال/ کاهش 30 درصدی آمار مصدومین با آموزش‌های سال گذشته

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: به هموطنانمان توصیه می کنیم احتیاط لازم را در این روز داشته باشند؛ بهتر است محل کار خود را زودتر از همیشه ترک کنید تا پیش از شروع مراسم به محلی امن برسید، توجه کنید که باید از ریختن مواد آتشزا روی آتش جلوگیری کنیم چرا که شعله ور شدن آن خطرات زیادی به همراه دارد، بهتر است از محل‌های تعیین شده، برای برپا کردن آتش استفاده کنید و حتما  در صورت ایجاد سوختگی با همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

وی افزود: در هنگام بر پا کردن آتش هم باید مراقب عابرین پیاده باشید، متاسفانه سال گذشته شاهد بودیم که بخش عظیمی از مصدومین را عابرین پیاده تشکیل دادند که خارج از فضای مراسم و در حال عبور از پیاده رو‌ها بودند.

کولیوند یادآوری کرد: امیدواریم با پویشی که امسال از طرف سازمان اورژانس برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است و آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی های انجام شده تا حد امکان از آسیب جانب و مالی جلوگیری کنیم؛ پرسنل اورژانس همواره آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز کشورمان هستند.

انتهای پیام/

اقدامات اورژانس برای کاهش تلفات آخرین چهارشنبه سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار