ستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عمده تمرکز بنیاد ملی نخبگان روی دانشجویان داخل است نه فارغ‌التحصیلان بازگشتی

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: به جای آنکه به فارغ التحصیلان بازگشتی توجه داشته باشیم تمرکزمان را روی دانشجویان داخلی قرار داده‌ایم.

عمده تمرکز بنیاد ملی نخبگان روی دانشجویان داخل است، نه فارغ‌التحصیلان بازگشتیسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاهم نامه معاونت علمی و دانشگاه آزاد اظهار کرد: معاونت علمی همواره با دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی را در راستای ایجاد اکوسیستم مناسب فناوری و نوآوری پیش می‌برد و تفاهم نامه با دانشگاه آزاد هم در این راستا بوده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: قرار است دانشگاه آزاد ساختمان‌های خود در سطح شهر را برای استقرار دانشجویان فناور فعال در حوزه دانش‌بنیان معرفی کند.

درآمدهای دانشگاه آزاد به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌رود

وی درباره درآمدزایی دانشگاه آزاد به بیان کرد: عمده درآمد این دانشگاه از محل دریافت شهریه‌ها است و این دانشگاه می‌تواند به سمت دریافت درآمد از استارتاپ‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان برود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه آزاد اظهارکرد: بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه آزاد در بحث جذب اعضای هئیت علمی و نخبگان خارج از کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ستاری درباره تعداد فارغ‌التحصیلانی که از ۱۰۰ دانشگاه برتر به کشور بازگشته‌اند گفت: ماهیانه تعداد دانشجویان بازگشتی به کشور تغییر می‌کند و اکنون تعداد آن‌ها زیاد است، اما هنوز با آن هدفی که ما به دنبال آن هستیم فاصله دارد.

راه برای بازگشت فارغ التحصیلان جوان فراهم شده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه که در برنامه بازگشت فارغ‌التحصیلان برای ما مهم است اکوسیستم مناسبی که هم اکنون شکل گرفته و راه برای بازگشت فارغ التحصیلان جوان فراهم شده.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد ملی نخبگان در حمایت از جوانان و دانشجویان کشور بیان کرد: بیش از آنکه از روی بچه‌های خارج از کشور تمرکز داشته باشیم به دانشجویان داخل توجه می‌کنیم و هم اکنون عمده تمرکز بنیاد ملی نخبگان تنها روی جوانان داخل کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
با سلام اول باید تمرکز روی جوانانی باشد که با تمام مشکلات از رفتن به کشور های خارجی سر باز زده اند
واگر جای خالی باقی ماند قدم جوانان باز گشته به ایران روی چشم ایران باید باشد
و البته مراقبت کنید که خدای ناکرده روی این عزیزان نفوذی صورت نگرفته باشد
به امید پیروزی و سرافرازی ایران عزیز
آخرین اخبار