پایانی بر ۲۳ سال رهاشدگی نهر کشاورزی بتونی چهارگانه رامهرمز

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز از انجام عملیات لایروبی نهر کشاورزی بتونی مشهور به انهار چهارگانه رامهرمز بعد از ۲۳ سال رها شدگی خبر داد.

مهرداد میرسالاری مدیر جهادکشاورزی رامهرمز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات لایروبی نهر کشاورزی بتونی مشهور به انهار چهارگانه رامهرمز بعد از ۲۳ سال رها شدگی انجام شد.

وی افزود: یک دهنه نهر بتونی در حد فاصل سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ توسط اداره کشاورزی قدیم با همکاری سازمان آب و برق (امور آب) به طول بالغ بر ۱۵۰۰ متر در محل قنات قدیم عبوری از اراضی زیرزرد با هزینه‌های زیادی تملک اراضی و احداث گردید.

میرسالاری بیان داشت: متاسفانه علی رغم مشکلات و هزینه‌های پیوسته هر ساله‌ی سراب سازی‌های سنتی، بحران کم آبی و هدر روی بالای آب در بستر رودخانه، به دلیل یا دلایل غیرموجه ناشی از سوء مدیریت‌های اداری و بی تفاوتی خود کشاورزان حدود ۲۳ سال کاملاً رها شده و کاملاً لبریز از رسوبات و نیزار شده بود.

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز گفت: این نهر تامین کننده آب کل اراضی حومه غربی رودخانه تحت انهار مشهور به چهارگانه (شامل بورشاهی، جوی آسیاب، پاگچی و سرطا) است که از قسمت آبگیر به وسیله دریچه‌های مدرن متصل به شبکه اصلی سد انحرافی زیر زرد و در انتها به مقسم‌های انهار مذکور ختم می‌شود و این نهر با تلاش‌های چند هفته‌ای این مدیریت با ۲ دستگاه بیل مکانیکی و چهار دستگاه کمپرسی کاملاً لایروبی و آماده بهره برداری می‌باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت نماینده محترم شهرستان و همکاری مدیریت محترم بهره برداری سازمان آب و برق اعلام کرد که با بازگشایی و بهره برداری این نهر بتونی،کشاورزان برای همیشه از نهر‌های سنتی بستر رودخانه و مشکلات هدر روی آب و اختلافات تقسیم آب رها خواهند شد.

انتهای پیام/م

پایان رهاشدگی نهر کشاورزی در رامهرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.