معاون سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برنامه‌ای برای انتقال آب هامون به مناطق تحت‌تاثیر گرد و غبار نداریم

تجریشی با بیان اینکه تالاب هامون در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: برنامه‌ای برای انتقال آب این تالاب به مناطق دارای گرد و غبار نداریم.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هدایت آب تالاب هامون به مناطقی که منشا گرد و غبار هستند، اظهار کرد: آبگیری تالاب هامون از رودخانه هیرمند نبوده بلکه از رود فراه  صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آب باران به دلیل نبود تاسیسات به بصورت مستقیم از رود فراه به تالاب هامون سرازیر شده است، افزود:هیچ سازه کنترلی بر روی فراه وجود ندارد و بنابراین هر آنچه در داخل رودخانه باشد به این تالاب سرریز می‌شود.


بیشتر بخوانید: تالاب هامون کاملا خشک شده است


 تجریشی گفت: عمده آبگیری تالاب هامون از رود هیرمند است، اما امسال به دلیل بارش‌های خوب این تالاب به صورت طبیعی پر آب شده است و هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد .


بیشتر بخوانید: آب وارد هامون شد


وی با اشاره به اینکه منطقه هامون در یک سطح صاف و هموار قرار دارد و هر آبی که در آن منطقه باشد، ابتدا چاله‌ها را فرا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌ای برای انتقال آب هامون به مناطق تحت‌تاثیر گرد و غبار نداشتیم.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تالاب هامون

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار