دانستنی‌های علمی؛

درمان بیش فعالی کودک با سنبل‌الطیب/ چرا نباید مسواک را در دستشویی گذاشت؟/ ۱۱ خاصیت منحصربه‌فرد سیب زرد

استفاده از کاور و پوشش برای محافظت از مسواک در برابر ورود و رشد باکتری کارایی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

آیا ارتودنسی طول عمر دندان‌ها را افزایش می‌دهد؟

ارتودنسی می‌تواند طول عمر دندان‌ها را افزایش دهد، درمان ارتودنسی به طور معمول حدود یک سال و نیم تا ۲ سال و نیم به طول می‌انجامد، ارتودنسی علم و هنر اصلاح تناسب صورت و دندان‌هاست، یک دندان پزشک آگاه به این هنر می‌تواند به مراجعان خود برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها کمک کند، همچنین یک دندان پزشک می‌تواند با تشخیص به موقع ناهنجاری‌های فک‌ یا دندان‌، آنها را درمان و یا از بدتر شدن مشکلات جلوگیری کند.

///

نکات مهم درباره نگهداری و بهداشت مسواک

نگهداری مسواک نیاز به دقتی بالا دارد؛ اگر بدون دقت به محل نگهداری مسواک و بهداشت آن همچنان مسواک خود را استفاده می‌کنید باید بدانید که در معرض ابتلا به صد‌ها بیماری کشنده هستید.

استفاده از کاور و پوشش مسواک برای محافظت از یک مسواک در برابر ورود و رشد باکتری نه تنها کارایی ندارد، بلکه این وسایل فضایی را ایجاد می‌کنند که باکتری‌ها می‌توانند به دلیل فضای مرطوب خوب رشد کنند؛ کاور و پوشش اجازه نمی‌دهند مسواک کامل خشک شود.

///

کنترل قند خون با سنبل‌الطیب

محققان طب سنتی برای درمان بیش فعالی کودکان مصرف سنبل‌الطیب را پیشنهاد می‌دهند؛ یک مطالعه نشان داده است که مصرف سنبل الطیب به مدت سه هفته به درمان بیش فعالی و کاهش علائم آن مانند مشکلات بی‌خوابی و بی‌قراری در کودکان با سن بیشتر از پنج سال کمک می‌کند؛ توصیه شده است که سنب الطیب نباید به کودکان زیر پنج سال داده شود، همچنین سنبل الطیب برای درمان دیابت و قند خون مفید است، در طب سنتی از سنبل الطیب برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می‌شود.

///

خواص کفیر برای پوست

کِ‍فیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر است که سرمنشأ آن کوه‌های قفقاز در روسیه است؛ عطر و طعم خوشی دارد و می‌تواند همراه با عسل و سایر میوه‌ها مصرف شود، کفیر با تنظیم کردن باکتری‌های داخل دستگاه گوارش و کبد، سلامت اندام را به همراه دارد و با داشتن مواد معدنی کمیابی مانند بیوتین باعث بهبود سلامت و زیبایی پوست خواهد شد؛ برای بهبود پوست هر شب یک لیوان کفیر را قبل از خواب بنوشید و پس از یک ماه، پوست خود را با قبل مقایسه کنید.

///

سیب زرد و خواص آن

سیب یکی از میوه‌های سرشار از خاصیت است که پزشکان توصیه می‌کنند آن را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید؛ این میوه انرژی‌ساز، ضدعفونی کننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ و معده، محرک کلیه‌ها، موثر در دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت‌کننده اعصاب، رفع‌کننده یبوست و اسهال است و در رفع اختلالات تنفسی نقش دارد که به راحتی در تمام فصل‌های سال می‌توان از آن بهره برد.

///

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار