اجرای عملیات تاخت آبخاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران

در روز نخست رزمایش دریایی ولایت ۹۷ عملیات تاخت آبخاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران با موفقیت اجرا شد.

رزمایشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، عملیات تاخت آبخاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش در رزمایش دریایی ولایت ۹۷ در سواحل مکران با موفقیت اجرا شد.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۷ گفت: در نخستین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷، یگان‌های تکاوری و تفنگداران نیروی دریایی، با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق‌های تندرو، شناور‌های هجومی و ناوچه‌های راکت انداز به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: این تکاوران در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین دشمن، با تسلط بر راهبرد‌های رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذ کننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن فرضی شدند و با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی، به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های  مهاجم شوند.

وی گفت: انهدام واحد‌های شناور دشمن توسط شناور‌های تندروی مجهز به راکت انداز آذرخش، شهاب و رعد، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگرد‌های یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های رزمی در این مرحه از رزمایش بود.

سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: هواناو‌های یگان هوادریا نیز بخش مهمی از اجرای این مرحله از رزمایش را برعهده داشتند و به حمل و نقل سریع نیرو‌ها در مناطق مختلف عملیاتی پرداختند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: تفنگداران دریایی آخرین لایه دفاعی برای حفاظت از سواحل و جلوگیری از نفوذ دشمن هستند و با استفاده از شناور‌های تندرو و آتش پرحجم ماموریت عملیات آبی ضد آبی خاکی در مقابل دشمن را نیز بر عهده دارند.

وی با اشاره به هماهنگی میان نیرو‌ها و صنعت دفاعی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه تولید مهمات شده که برخی هوشمند هستند و در رزمایش از آن‌ها استفاده می‌شود و تجهیزات و تسلیحات تفنگداران کاملا بومی است و با توجه به نیاز‌های عملیاتی و متناسب با تهدیدات ساخته شده اند.

مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ ولایت ۹۷، درمحدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه از امروز به مدت ۳ روز ادامه دارد.

انتهای پیام / ب

بکارگیری تسلیحات و تجهیزات بومی در عملیات تاخت آبخاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش 

برچسب ها: قدرت دفاعی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.