افتخاری در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان نباید بازیچه خدعه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شوند

یک فعال اصولگرا نسبت به تکرار اشتباهات صورت گرفته در برجام از سوی مسئولان در الحاق ایران به لوایح مرتبط با FATF هشدار داد.

مسئولان نباید بازیچه خدعه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شوند/ مبادا اشتباه برجام در لوایح مرتبط با FATF تکرار شودلاله افتخاری، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه «مسئولان فریب خدعه اروپایی‌ها را نخورند» گفت: مقام معظم رهبری پیش از این هم در خصوص برجام هشدار‌هایی را ارائه کرده و امام نیز گفته بودند که غرب قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه کفار به عهد و پیمان خود پایبند نیستند، اظهار کرد: مسئولان نباید فریب اروپا را بخورند چرا که اتحادیه اروپا خصوصا انگلیس از مدت‌ها قبل  پدر آمریکا به شمار رفته و رفتارشان کاملا با آمریکایی‌ها است؛ لذا مسئولان ما نباید تک تک گزینه‌های استکبار را آزمایش کرده و  زمانی به خود بیایند که بسیاری از داشته‌های خود را از دست داده باشند.

افتخاری با اشاره به توافق برجام افزود: در برجام هم ما شاهد نوعی خوش باوری از سمت مسئولان بودیم و در جایی که بر اساس قانون مجلس و هم بر اساس فرمایشات رهبر قرار بود امتیازات خود را گام به گام پرداخته و امتیاز متقابل را نیز در لحظه دریافت کنیم نه تنها تمامی امتیازات خود را ارائه کردیم بلکه به گفته مسئولان تقریبا هیچ به دست آوردیم.

وی ادامه داد: این بار نباید مرتکب اشتباه پیشین شویم و ناگفته نماند که در توافق برجام آمریکا و اروپا هم بدعهدی کردند بنابراین درحال حاضر این وظیفه اروپاست که در عمل حسن نیت خود را ثابت کند وگرنه مذاکره مجدد بر سر مسائل دیگر نه در مبنای تاریخی و نه در مبنای اسلامی مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: آن روز‌ها که آمریکا و اروپا ذیل برجام وعده‌های نقد به ایران می‌دادند به هیچ کدام از این وعده‌ها حتی بصورت نسیه نیز عمل نکردند، چه برسد به حال اینکه اروپا حتی وعده نسیه هم نداده است؛ بنابراین مسئولان ما دیگر نباید در راستای اعتماد به اروپا اقدامی انجام دهند و مجلس هم در اینجا باید محکم بایستد.

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به اینکه استقلال  یکی از بنیان‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده، تشریح کرد: ما انقلاب کردیم که استقلال خود را حفظ کرده و خود  حاکم بر جان و مال  و ذخایر معنوی خودمان باشیم. قرآن کریم هم تأکیدش بر همین موضوع است که کافران بر مسلمانان سلطه پیدا نکنند، اما ما  به سبب توهمی که در برخی از مسئولین ما پیش آمده به دست خود زیر سلطه استکبار رفتیم که این به هیچ عنوان پذیرفته نبوده و هیچ عقل سلیمی حتی اگر مسلمان هم نباشد این موضوع را نمی‌پذیرد.

وی همچنین با اشاره مطرح شدن الحاق ایران به لوایح مرتبط با  FATF  افزود: FATF  یک موسسه و مجموعه‌ای خود خوانده است و حتی ریشه آن بصورت دقیق مشخص نیست که به کجا باز می‌گردد و همان مشخص نبودن آن ثابت می‌کند که نخ نامرئی آن در دست استعمار و استکبار است؛ بنابراین ما نه از نظر آیات قرآن و نه از شهدا و نه از نظر منظر جانبازانی که روی تخت هستند و نه خانواده آن‌ها مجاز به پیوستن به آن نیستیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: من به عنوان یک همسر شهید از زبان دیگر خانواده‌های شهدا می‌گویم که خانواده‌های شهدا در این زمینه کوتاه نیامده و در مقابل از دست دادن ظرفیت‌های مملکت به خاطر توهم و خوش‌باوری‌هایی که در مسئولان هست خواهند ایستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
این همه فشاره اقتصادی که دارند به مردم میدهند برای چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
این افراد فعال که شما میگید دقیقاً مدرک تحصیلی یا رشته کاریشون چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار