مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

تدارک میراث فرهنگی برای ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت مهمانان نوروزی در فارس/میراث فرهنگی فارس آماده استقبال از مسافران نوروزی

تدارک میراث فرهنگی برای ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت مهمانان نوروزی در فارس/میراث فرهنگی فارس آماده استقبال از میهمانان نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: میراث فرهنگی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت میهمانان در ایام نوروز را تدارک دیده است.

امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به آمادگی میراث فرهنگی برای استقبال و پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی، اظهار کرد: این سازمان با هماهنگی همه دستگاه‌های عضو خدمات سفر استان برای ۵۰۰ هزار نفر شب، اقامت مهمانان در ایام نوروز را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور ۹۸ هتل و هتل آپارتمان، حدود ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی، ۱۳۵ مهمانپذیر و خانه‌های مسافر، همچنین خوابگاه‌های دانشجویی، کمپ‌های اقامتی و مدارس در ایام نوروز در اختیار مسافران و مهمانان قرار داده می شود.

امیری با بیان اینکه سالیانه بخصوص در ایام نوروز خیل عظیمی از مسافران و میهمانان از اقصی نقاط کشور برای بازدید از آثار تاریخی وارد استان فارس می‌شوند، ادامه داد: در نوروز پارسال بیش از ۲ میلیون نفر از آثار تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشته اند.

وی تصریح کرد: استان فارس با ثبت بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور و ۱۲ اثر ثبت جهانی در راس بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی کشور قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان کرد: همچنین این استان در گردشگری مذهبی، طبیعی و سلامت در جایگاه ممتاز و ویژه‌ای قرار دارد.

انتهای پیام/چ

آمادگی میراث فرهنگی فارس برای استقبال از گردشگران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.