وزیر نیرو در اهواز:

۲۲ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سد‌های کشور متعلق به خوزستان است

وزیر نیرو گفت: حدود ۲۲ میلیارد مترمکعب از حدود ۵۱ میلیارد مترمکعب حجم مخازن سد‌های کشور متعلق به استان خوزستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان آب و برق خوزستان که امروز در اهواز برگزار شد، حجم مخازن سد‌های ساخته شده در کشور را حدود ۵۱ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان حجم سدها، حدود ۲۲ میلیارد مترمکعب آن متعلق به استان خوزستان است.

وی به سایر ظرفیت‌های خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: از حدود ۷ هزار و ۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور (۶۰ درصد) و از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع حاصل از فروش آب طبق قانون شرکت مدیریت منابع ایران، نزدیک به ۳۷ درصد مربوط به خوزستان است.

اردکانیان با بیان اینکه ۴۰ درصد املاک و دارایی صنعت آب و برق کشور در خوزستان است، بیان کرد: این املاک و دارایی سرمایه‌ای عظیم محسوب می‌شوند.

وزیر نیرو درخصوص منابع نیروی انسانی وزارت نیرو گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده، وضعیت نیروی انسانی صنعت آب و برق کشور در دنیا بی نظیر بوده و منابع انسانی کارآمد صنعت آب و برق یکی از مزیت‌های نسبی این وزارتخانه به شمار می‌روند.

این مقام مسئول، سازمان آب و برق خوزستان را یک منبع عظیم انسانی دانست می‌تواند در آموزش و مدیریت آب و برق کشور نقش مهمی ایفا کند.

رضا اردکانیان اذعان داشت: وضعیت سازمان آب و برق خوزستان سبب شده که از این سازمان انتظار داشته باشیم علاوه بر خوزستان، در مناطق دیگر نیز موثر باشد زیر این سازمان یک ظرفیت برای کشور است.

وی با اشاره به مساله چرخش مدیریت و شایسته‌گزینی در مجموعه وزارت نیرو بیان کرد: در کشور ظرفیت مدیریتی مناسبی داریم و مطابق شیوه مدیریتی در وزارتخانه، بنا نداریم در یک مدیریت بیش از ۲ دوره از فرد استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: تکریم و معارفه مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان آب و برق خوزستان


انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر مسائل را حل نمی‌کند

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل یک کارگروه در ذیل شورای آب برای حل مسائل کمی و کیفی کارون، بیان داشت: این کارگروه مربوط به انتقال آب کارون نیست و بنده اعتقاد دارم انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر مسائل را حل نمی‌کند، بلکه مسائل متعددی وجود دارد که باید در پیوستگی هم باشد.

وزیر نیرو با قدردانی از زحمات شمسایی، رئیس سابق سازمان آب و برق خوزستان، افزود: امیدوارم با حمایت‌های مسئولان رئیس جدید سازمان بتواند در برنامه‌های خود موفق شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار