جذب آلاینده‌های هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار با کاشت پالونیا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک، کاشت درخت پالونیا را راهکاری مناسب برای جذب آلاینده‌های هوا و مقابله با گرو غبار است.

جلال غریبوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: درخت پالونیا سریع الرشدترین درخت دنیا محسوب می‌شود که رشد آن نسبت به درخت صنوبر ۱.۵ برابر است و ویژگی‌های کم نظیری دارد.

وی بیان داشت: این درخت در زمره گیاهان پهن برگ قرار دارد و با توجه به سرعت رشد فوق العاده آن از فتوسنتز بالایی برخوردار است.

غریبوند در ادامه افزود: این امر موجب می‌شود علاوه بر تصفیه هوا و جذب بالای CO۲ تاثیر فوق العاده‌ای در جذب آلاینده‌ها و ذرات گرد و غبار هوا داشته باشد و راهکاری مناسب برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها در جنوب کشورمان درنظر گرفته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک با بیان اینکه منوچهر کردی کشاورز پیشرو و فعال اهل قلعه تل برای اولین بار در این شهرستان اقدام به کشت این درخت کرد، اذعان داشت: میزان برداشت چوب از این درخت چندین برابر درختان دیگر از جمله صنوبر است.

جلال غریبوند ابراز امیدواری کرد که با کشت اینگونه درختان بخش اعظم مشکلات تهیه الوار و چوب و زغال حل شود.

منوچهر کردی، کشاورز پیشرو و فعال اهل قلعه تل از توابع شهرستان باغملک درخصوص کشت پائولونیا گفت: از هر درخت ۵ ساله میزان یک متر مکعب چوب تهیه می‌شود و هر درخت می‌توان ۸ دوره ۵ ساله برداشت چوب را انجام داد.

انتهای پیام/گ

کشت پالونیا در باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار