افزایش انتقادات داخلی اسرائیل از تشدید تنش‌ها با لهستان

تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و لهستان در پی لغو اجلاس سران گروه ویشگراد در قدس، تشدید و با اصرار ورشو بر عذرخواهی رسمی تل آویو وارد مرحله جدیدی شده است.

افزایش انتقادات داخلی اسرائیل از تشدید تنش‌ها با لهستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و لهستان در پی لغو اجلاس سران گروه ویشگراد در قدس، تشدید و با اصرار ورشو بر عذرخواهی رسمی تل آویو وارد مرحله جدیدی شده است.

منال اسماعیل، خبرنگار این شبکه در گزارشی نوشت بنیامین نتانیاهو انتظار داشت نشست ویشگراد به ائتلاف جایگزینی در مقابل اتحادیه اروپا علیه ایران تبدیل شود، ولی این نشست به دلیل اظهارات تند او و یسرائیل کاتس وزیر خارجه اش علیه لهستان و متهم کردن این کشور به یهودی ستیزی لغو شد تا شکست دیپلماتیک دیگری را برای نتانیاهو رقم بزند.

باراک رابید خبرنگار سیاسی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: «موضع اخیر لهستان باعث لغو نشست ویشگراد شد و این نشست به جای اینکه یک رویداد جشن گونه باشد، به رویدادی بسیار بی اعتبار تبدیل شد.»

اصرار لهستان بر عذرخواهی مقامات اسرائیلی از اظهارات اخیرشان، عرصه را در مقابل تلاش‌های اسرائیل برای حل این بحران پیچیده کرده است، این در حالی است که گفته می‌شود لهستان به لغو نشست ویشگراد اکتفا نمی‌کند.

نداف ایال سردبیر سیاسی کانال ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی در این باره می‌گوید: «بحران با لهستان خطرناک و عمیق است و به نظر نمی‌رسد در حال حاضر راه حلی برای آن وجود داشته باشد. نتانیاهو و کاتس به این بحران واکنشی نشان نداده اند و محافل داخلی اسرائیل تلاش می‌کنند از شدت این بحران بکاهند. ما عملا با راه مسدودی مواجه هستیم و تا هنگامی که کاتس از مواضع خود عقب نشینی و عذر خواهی نکند، روابط دو طرف در یک معرض خطر واقعی قرار دارد. در محافل داخلی لهستان نیز سخنانی درباره کاهش سطح روابط با اسرائیل به گوش می‌رسد.»

ناظران معتقدند ملاحظات داخلی مرتبط با برگزاری انتخابات آتی در اسرائیل، از عوامل اصلی سکوت نتانیاهو و کاتس در واکنش به بحران با لهستان بوده است.

در ادامه گزارش یعقوب بردوگو، تحلیلگر سیاسی رادیو ارتش اسرائیل گفت: «نشست ویشگراد لغو شد و به نظر می‌رسد اوضاع بر وفق مراد کاتس پیش می‌رود، چرا که او از این تحولات به نفع خود استفاده می‌کند و در مقابل حزب خود ادع می‌کند در مقابل لهستانی‌ها با صلابت و پرافتخار ایستاده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
بخورین همو
آخرین اخبار