تشکیل ۲۶۲ پرونده تخلف عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در لرستان

مدیرعامل شرکت نفت استان لرستان گفت: ۲۶۲ پرونده تخلف عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در لرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، پیمان بهرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رسیدگی به شکایات مردم از خدمات ارائه‌شده توسط مجاری عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: در استان کمیته رسیدگی به تخلفات کلیه مجاری طرف قرارداد‌های فروش و توزیع فرآورده‌های نفتی تشکیل‌شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان دی ماه بالغ‌بر ۱۲ جلسه رسیدگی به تخلفات برگزار و ۲۶۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۲۵۸ پرونده منجر به صدور رأی و تعیین غرامت به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد مثبت داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت استان لرستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای مبارزه با قاچاق عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: درمجموع فرآورده‌های مکشوفه در سال ۹۷ تا پایان دی‌ماه بالغ‌بر ۲۷۷ هزار و ۳۰۰ لیتر تحویل شرکت نفت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته درمجموع رشد منفی شش‌درصدی دارد، اما در برخی فرآورده به‌صورت موردی درصد رشد متفاوتی دارند به‌طوری‌که امسال در کشفیات بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد و نفتگاز ۲۱۱ درصد رشد مثبت داریم.

وی بیان کرد: در کارگروه فرعی مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی تاکنون طی ۱۰ ماهه امسال هفت جلسه برگزار و ۴۲ مصوبه داشته است که از این تعداد ۳۲ مصوبه ازجمله تسجیل ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی و بهینه‌سازی مصرف فرآورده‌های نفتی در حال اجرا است.

بهرامی تصریح کرد: با توجه به اینکه لرستان از استان‌های واسط بین مناطق جنوبی و مرکز کشور است بر همین اساس جهت تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری تأمین سوخت و انرژی به‌عنوان یک ضرورت صددرصدی نیاز است و باید کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر پای‌کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نفت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در ایام مسافرت‌های نوروزی و تابستان باید زیرساخت‌های عرضه فرآورده‌های نفتی را آماده کند تا مردم بدون دغدغه بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

مدیرکل شرکت نفت لرستان گفت: یکی دیگر از اقدامات شرکت نفت در ایام نوروز برنامه‌ریزی جهت تشکیل گشت‌های نوروزی است بر همین اساس ۴۰ اکیپ سه‌نفره در بازه زمانی ۱۵ اسنفد ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ بالغ‌بر هزار و ۳۱۲ بازدید فنی، عملیاتی و ایمنی از جایگاه‌های سطح استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به درجه‌بندی جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: این جایگاه‌ها در کل کشور مورد ارزیابی قرارگرفته و با توجه به وضعیت، استانداردسازی و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، رتبه‌بندی می‌شوند و برمبنای این رتبه کارمزد یا حق‌العمل دریافت می‌کنند.

بهرامی افزود: در سطح استان از مجموع ۸۰ باب جایگاه، ۴۸ باب جایگاه دارای رتبه ممتاز است که از این تعداد ۳۸ باب جایگاه شهری و ۱۰ باب جایگاه خارج از شهر است، ۱۳ باب جایگاه استان دارای رتبه یک، چهار باب جایگاه رتبه دو و همچنین چهار جایگاه دارای رتبه سه و شش جایگاه دارای رتبه پایه است بر همین اساس ۶۴ درصد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی استان دارای رتبه ممتاز است.

وی خدمات مرتبط با جایگاه‌های CNG را از دیگر خدمات شرکت نفت دانست و عنوان کرد: ظرفیت ایجادشده در استان لرستان جهت عرضه گاز CNG به شهروندان توان ۲۴ ساعته شرکت نفت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب است.

مدیرکل شرکت نفت لرستان بیان کرد: بیشترین ضریب مصرف گاز CNG به ترتیب در خرم‌آباد، کوهدشت و بروجرد است و میزان مصرف مابقی شهر‌ها زیر ۲۰ درصد است.

بهرامی تصریح کرد: در راستای تأمین ایمنی مجاری عرضه CNG از مجموع ۵۰ جایگاه استان، کار استانداردسازی بالغ‌بر ۹۸ درصد این جایگاه‌ها انجام‌شده است.

انتهای پیام/د

۲۶۲ پرونده تخلف عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در لرستان تشکیل شد

برچسب ها: نفت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار