شرکت ۶۱۵۷ کردستانی در هفدهمین آزمون سراسری قرآن

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از شرکت ٦ هزار و ١٥٧ نفر در هفدهمین آزمون سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون به صورت سراسری از ٩ تا ١٦ اسفند در استان برگزار می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامل گلباغی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گفت: با پایان مهلت ثبت‌نام در این آزمون ٦ هزار و ١٥٧ نفر از علاقه‌مندان به کلام وحی در ۱۸ رشته قرآنی ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ٩٤٣ نفر با ٥٧ درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و ٢ هزار و ٢١٤ نفر با ٤٣ درصد شرکت‌کنندگان را آقایان شامل می‌شوند.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به رشته‌های این آزمون اشاره و عنوان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.

وی به تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک هر شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: ٢ هزار و ٢٩ نفر از شهرستان سنندج، ٢هزار و ٧١ نفر از سقز، ٨٨٧ نفر از کامیاران، ٤٨٥ از بیجار، ٢٣٨ نفر از بانه، ۱۲۰ نفر از دیواندره، ۱۱۶ نفر از دهگلان، ١١٩ نفر از قروه، ٨٦ نفر از مریوان و ٦ نفر از سروآباد برای شرکت در این آزمون ثبت‌‎نام کرده‌اند.

گلباغی با بیان اینکه این آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، بیان کرد: یک هزار و ٣٢٦ نفر از شرکت‌کنندگان در بخش آزمون کتبی و چهار هزار و ٨٢٩ نفر در بخش آزمون شفاهی رقابت می‌کنند.

وی زمان برگزاری آزمون کتبی را ٩ اسفندماه سال جاری در استان‌های سراسر کشور اعلام کرد و افزود: کارت ورود به جلسه آزمون کتبی از دوشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه تا ۷ اسفندماه ادامه دارد که قرآن آموزان، مربیان و مدیران مؤسسات برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند به سامانه www.quranedu.ir مراجعه کنند.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: همچنین قرآن آموزانی که در بخش‌های شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از یکشنبه ۵ اسفند تا جمعه ۱۰ اسفندماه جاری نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، اقدام کنند.

انتهای پیام/م

هفدهمین آزمون سراسری قرآن  در استان کردستان برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.