گشایش نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی شهرستان کاشان

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان از گشایش نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی این شهرستان کاشان با عنوان جشنواره«زن و بعثت انقلاب» خبر داد.

نرجس قربانیان، مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  افزود: این نمایشگاه با 30 غرفه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کاشان برای بازدید عموم تا 15 اسفند دایر است.

به گفته وی، انواع غذاهای محلی روستایی، ترشیجات، عرقیات گیاهی، صنایع دستی و انواع گلها و تاج های کریستال در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: غرفه هایی از این نمایشگاه به قالی بافی، عروسک های تزیینی، گلیم بافی، تزئین سفره های یلدا، میواه آرایی و سبزی آرایی، بافت انواع زیرانداز، نمددوزی، چرم دوزی و شمع های تزئینی اختصاص یافته است.

قربانیان، یادآورشد: همچنین ماکت های چوبی، پخت انواع نان های محلی، کیک، کاپ کیک و شیرینی های خانگی، خوراکی های روز مانند باسلوق و پاستی، کشت انواع تراریوم و ویراریوم و گیاهان درون شیشه ای، معرق کاری روز کاشی، و پرورش بلدرچین و مرغ خانگی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جشنواره زن و بعثت انقلاب در قالب 10 عنوان برنامه به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان از 21 بهمن ماه تا 6 اسفندماه اجرا می شود.در دهه فجر برگزار می شود گفت:

برگزاری جشن انقلاب (ویژه کودکان)، افتتاحیه نمایشگاه فصلی توانمندی‌ها و تولیدات بانوان روستایی، اجرای برنامه "زن در جامعه پیشرو" به همراه تقدیر از 40 بانوی فعال در سازمان‌های مردم نهاد، جشن بانوان قرآنی به همراه تجلیل از 40 بانوی واقف، خادم و حافظ و اجرای برنامه "زن و نگاه برتر" به همراه ارائه توانمندی های علمی بانوان تعدادی از برنامه های این جشنواره است که اجرا شده است.

به گفته وی، اجرای برنامه "زن و تجلی هنر" همراه با برگزاری ورکشاپ چهل هنر ویژه بانوان، برنامه "من می‌توانم" تقدیر از 40 بانوی توانمند از خانواده معلولان، برگزاری کنگره شهیده شاخص سال و شهدای زن کاشان، مسابقات ورزشی ویژه بانوان ورزشکار و ورزش های بومی محلی و جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیهاو هفته از دیگر برنامه های جشنواره زن و بعثت انقلاب است که برگزار خواهدشد. 

 

انتهای پیام/م

افتتاح نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی شهرستان کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار