استاندار خراسان رضوی؛

مثلث توسعه اقتصادی ابزاری دولتی برای توانمند سازی جوامع محلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

استاندار خراسان رضوی گفت: مثلث توسعه اقتصادی ابزاری دولتی برای توانمند سازی جوامع محلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و غیر دولتی است.

مثلث توسعه اقتصادی ابزاری دولتی برای توانمند سازی جوامع محلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی مستقل و اعتدالیون استان با بیان این که در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی مسئولیت کارگزاران حکومت سخت‌تر شده است؛ افزود: مردم در ۲۲ بهمن ماه علی رغم تمامی کاستی‌ها آمدند و وفاداری خود به نظام اسلامی و آرمان‌های نورانی امام راحل (ره)، شهدا و ولایت ثابت کردند.

وی ادامه داد: این حضور خود جوش، پاسخ و سیلی محکمی به استکبار و دشمنان و تذکری جدی به مسئولان بود که باید برای رفع مشکلات این ملت وفادار تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دیگر بهانه‌ای مانند: جنگ، بی تجربه بودن و ... نمی‌تواند سوء مدیریت‌ها را توجیه کند؛ اظهار داشت: باید سبک مدیریت و اداره کشور تغییر کند چرا که مدل قدیمی کارایی و کارآمدی لازم را نداشته و انتظارات را برآورده نکرده است.

رزم حسینی به خروج آمریکا از برجام و عهد شکنی این کشور اشاره کرد و گفت: علی رغم این که برخی می‌خواهند موفقیت‌های برجام دیده نشود، اما موفقیت داشتیم و اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد رخ داد.

وی افزود: در شرایط جدید برجام شکسته شده، اما ما با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی داخلی خودمان به دنبال توسعه اقتصادی هستیم.

رزم حسینی از تمرکز گرایی، بروکراسی نحس، پیر و مزمن اداری، اختلافات سیاسی، بزرگ بودن دولت و‌گران اداره شدن آن، عدم بیان فرهنگ اقتصادی آمده در آموزه‌های دینی، عدم انسجام ارکان حکومت، قوانین مزاحم و عدم تناسب اختیارات استانداران متناسب با وظایف آن‌ها از جمله چالش‌های اداره کشور یاد کرد.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی و علی رغم وجود کاستی ها، ما نباید دست از تلاش برای تحقق اهداف عالیه انقلاب و نظام و همچنین خدمت به مردم برداریم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نباید امور جاریه، ما را از خدمت جهادی در راستای توسعه اقتصادی غافل کند به همین منظور ما در استان طرح مثلث توسعه اقتصادی را به اجرا درآوردیم.

رزم حسینی ادامه داد: تقسیم استان به ۱۲ منطقه اقتصادی و تعیین اربابان توسعه برای آن‌ها در همین راستا بوده است که موفقیت در این مسیر کمک تمامی مردم را می‌طلبد.

وی با بیان این که نظام اسلامی برخواسته از رای مردم و نقطه اتکا و پشتوانه آن مردم است؛ تصریح کرد: باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و با عقلانیت سیاسی برای خدمت به مردم همت کنیم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ارزش‌های دینی در حوزه اقتصاد و کارآفرینی باید از طریق خطبه‌های نماز جمعه، نخبگان، گروه‌های مرجع، دانشگاهیان، احزاب و ... به اطلاع و آگاهی مردم برسد و نهادینه شود.

وی تاکید کرد: مجامع مشورتی را در استان تشکیل می‌دهیم و از ظرفیت تمامی احزاب با گرایش و تخصص‌های مختلف در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها استفاده خواهیم کرد.

رزم حسینی اظهار داشت: با نذر خدمت، مشی اعتدال، میثاق راستگویی و شفافیت با مردم، قبول مسئولیت کرده و به امام رضا (ع) پناه آورده است؛ گفت: مردم صاحبان و مالکان اصلی این انقلاب هستند و ما موظف به پاسخگویی از عملکرد خود در پیشگاه آنان هستیم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی، استقرار ارزش‌های دینی و الهی، استقلال و عزت مردم است و ما به عنوان کارگزان حکومت موظفیم برای تدین و تمکن آنان تلاش کنیم.

وی با بیان این که سیاسی‌ترین کاری که امروز می‌توانم برای استان انجام دهم فعالیت‌های اقتصادی است؛ گفت: فرصت ما محدود است و در این زمان کوتاه تا پایان دولت دوازدهم باید تلاش کنیم تا برنامه هایمان عملیاتی شود.

حجت الاسلام عسگری از فعالان سیاسی در این دیدار خطاب به استاندار گفت: ما شما را یک رزمنده فعال دوران دفاع مقدس در کنار سردار سلیمانی که موفق به دریافت نشان فتح از دست رهبر معظم انقلاب شده و فردی شاخص در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی مورد تایید مقام معظم رهبری می‌شناسیم.

وی افزود: علی رغم پیشنهاد‌های مختلفی که در دولت به شما شد؛ در خراسان رضوی قبول مسئولیت کردید و همت و اراده خود را بر موضوعات اقتصادی متمرکز نمودید.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به ایجاد وفاق و همدلی گروه‌ها و احزاب سیاسی در کرمان از سوی رزم حسینی؛ تاکید کرد: ما در خراسان رضوی نیز به دنبال تحقق این مهم هستیم و به دنبال سهم خواهی نیستیم.

ساقی دیگر فعال سیاسی استان نیز ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی از همراهی احزاب و گروه‌های حامی دولت با رزم حسینی خبر داد.

روشنک فعال سیاسی استان هم با بیان این که به برنامه‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی دل بسته ایم از حضور نماینده عالی دولت با این رویکرد ابراز خرسندی کرد.

شکاری هم از جمله فعالان سیاسی حاضر در جلسه، رزم حسینی را معتدل‌ترین استاندار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توصیف کرد و گفت: استاندار خراسان رضوی با تجارب موفق خود در کرمان در شرایط سختی قبول مسئولیت در این استان کرده است.

وی با بیان این که خراسان رضوی با کرمان تفاوت‌های بسیاری دارد؛ افزود: رزم حسینی آبروی خود را وسط گذاشته و به این خطه آمده است.

شرکا دیگر فعال سیاسی هم گفت: خراسان رضوی به شدت سیاست زده است و رزم حسینی استان سختی را برای کار انتخاب کرده است.
وی اظهار داشت: مثلث توسعه اقتصادی از نظر علمی بسیار طرح قابل قبولی است، اما کمتر از ۲۰ ماه به پایان دولت باقی نمانده که باید از این فرصت محدود استفاده شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

 

مثلث توسعه اقتصادی از نظر علمی، طرح قابل قبولی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.