اختتامیه چهارمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان

چهارمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی امام جمعه موقت زنجان کشور در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که در سالن حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان این که هدف خلقت این است که انسان‌ها خداشناس باشند گفت:نتیجه شناخت پروردگار، عبادت و پرستش ذات حق است.

وی با تاکید به زمان شناس بودن افزود: مردم اگر امام زمان خود را بشناسند، در واقع به شناخت خدا نزدیک و این افراد خداشناس محسوب می‌شوند.

علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در سال ۹۳ به عنوان یکی از اجزای مهم برنامه کلان فرهنگی جهاددانشگاهی برای تحقق الگوی فارغ‌التحصیل شایسته دانشگاهی، در حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی بنیان شده است و تلاش می‌کند از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف، در جهت تعمیق باور‌های دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هرچند کوچک بردارد.

وی با بیان این که در طی چهار دوره فعالیت این رویداد بیش از ۱۵ هزار اثر دانشجویی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است افزود: این رویداد ملی بیش از آنکه خود یک رقابت فرهنگی باشد، اجتماع و میعادگاهی برای علاقه‌مندان نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به این که این سوگواره در تلاش است تا جوانان این مرز و بوم و تشنگان حق و حقیقت را با زوایای مختلف این حرکت فرهنگی و با بهره‌گیری از ذوق و خلاقیت هنری آشنا سازد گفت: چاپ چهار جلد کتاب، تولید سه مجموعه نمایشگاهی و انتشار مجموعه چندرسانه‌ای از جمله محصولات فرهنگی است که از میان آثار فاخر این رویداد ملی به جامعه عرضه شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،  با اشاره به این که در چهارمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان ۳ هزار و ۸۴۲ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است گفت: هدف اصلی برگزاری این برنامه، ترویج هنر متعالی نهضت امام حسین (ع) ، اشاعه سبک و سیاق زندگی امام حسین (ع) در جامعه به‌ویژه در میان جوانان و دانشجویان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی و فراتحلیل آثار برای بهره‌گیری مستمر و قابل انعکاس در فضای جامعه است.

جعفری با بیان این که استان زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی این رویداد ملی است افزود: ارسال آثار دانشجویی امسال نسبت به دوره‌های گذشته بی نظیر بوده است.

انتهای پیام /ک


نفرات برتر چهارمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.