قطر: عربستان حج را به ابزاری سیاسی تبدیل کرده است

رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد عربستان سعودی مراسم حج را به ابزاری در جهت تحقق اهداف سیاسی خود تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی،  علی بن سمیح المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر (NHRC)، در دیدار با ژان فیگل، رئیس کمیته آزادی‌های مذهبی اتحاد اروپا، گفت عربستان سعودی مراسم حج را به ابزاری در جهت اهداف سیاسی تبدیل کرده است.

او افزود: «ریاض طی سه سال گذشته از انجام مراسم حج شهروندان توسط شهروندان قطر و افردا مقیم این کشور ممانعت کرده است. این امر را به اطلاع پارلمان اتحادیه اروپا و یونسکو رسانده‌ایم.»

این مقام قطری ژوئن گذشته نیز با ارسال نامه‌ای برای مسئولین سازمان ملل خواستار لغو محدودیت‌های عربستان سعودی علیه حجاج قطری شده بود.

از سوی دیگر، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده است که حجاج قطری می‌توانند با خطوط هوایی غیرقطری وارد فرودگاه ملک عبدالعزیز شوند.

شایان ذکر است، بحران میان قطر و برخی کشور‌های عربی از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد. این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست ۱۳ ماده‌ای را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین‌المللی و غیرقابل قبول دانسته است. کویت پس از آغاز بحران خلیج فارس، میان قطر و برخی کشور‌های عربی میان آن‌ها میانجیگری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار