دادستان کل میشیگان: اقدام ترامپ برای اعلام وضعیت فوق‌العاده غیرقانونی است

دادستان کل ایالت میشیگان اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام وضعیت فوق‌العاده را غیرقانونی دانست.

دادستان میشیگان: اقدام ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستان کل میشیگان اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اعلام حالت فوق‌العاده برای ساخت دیوار مرزی غیرقانونی است.

«دانا نیسیل» دادستان کل میشیگان در جمع خبرنگاران شکایت علیه رئیس جمهور آمریکا را تلاشی ضروری برای تضمین این موضوع دانست که قوه مجریه بودجه‌ متعلق به ایالت آنها را به نادرستی در اختیار نمی‌گیرد.

این مقام وزارت دادگستری آمریکا افزود: ما در شرایط عجیبی قرار گرفته‌ایم که به نظر نمی‌رسد رئیس جمهور آمریکا خیلی اهمیتی به قانون بدهد.

ایالت میشیگان یکی از ۱۶ ایالتی است که روز دوشنبه از ترامپ برای اعلام حالت فوق‌العاده شکایت کرد. کاخ سفید اعلام کرد دولت نزدیک به ۸ میلیارد دلار برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک نیاز دارد که مقدار زیادی از این بودجه می‌تواند از بودجه پنتاگون، وزرات دفاع این کشور تامین شود.

دادستان کل میشیگان همچنین درباره اختصاص بودجه این ایالت به برنامه‌های رئیس جمهور ابراز نگرانی کرد. دموکرات‌ها نیز هشدار دادند که هیچگونه وضعیت فوق العاده‌ای در مرز‌های این کشور وجود ندارد و رئیس جمهور با این کار تبدیل به نمونه خطرناکی برای روسای آینده می‌شود. برخی نمایندگان جمهوری‌خواه نیز در خصوص اعلام حالت فوق العاده به ترامپ هشدار دادند.

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، ۱۶ ایالت آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بابت اعلام وضعیت اضطراری جهت تأمین بودجه دیوار مرزی با مکزیک شکایت کردند. این شکایت به ابتکار دادستان کل ایالت کالیفرنیا تنظیم و در دادگاه منطقه‌ای این ایالت ثبت شده است. دادستان‌های ایالت‌های کلرادو، میشیگان، کانکتیکت، مین، دلاوِر، هاوائی، ایلینوی، مریلند، نیومکزیکو، مینه‌سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، اورگن و ویرجینیا نیز با ایالت کالیفرنیا در این شکایت همراه شده‌اند.

در تاریخ آمریکا، هیچ رئیس‌جمهوری تاکنون برای تأمین بودجه مورد نیاز خود وضعیت اضطراری اعلام نکرده است. به موجب قانون، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند در مواقعی که ضروری تشخیص دهد وضعیت اضطراری اعلام کند. در چنین وضعیتی، رئیس‌جمهور اختیار دارد بدون مجوز و درخواست از کنگره، مبالغی را از بودجه کشور برای انجام پروژه‌های خود برداشت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار