کشت محصولات پاییزه در بیش از ۱۸۵ هزار هکتار در قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۱۸۵ هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری، ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار گندم آبی، ۲۴ هزار و ۱۲۶ هکتار جو آبی و ۷ هزار و ۱۶۷ هکتار جو دیم کشت شده است.

بنیادی اظهار کرد: همچنین ۷ هزار و ۵۵۵ هکتار کلزا، حدود ۵۰۰ هکتار علوفه و ۷۰۰ هکتار حبوبات پاییزه کشت شده است.

وی به برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت با توجه به شروع فصل زراعی بهاره اشاره کرد و گفت: سهمیه‌های ابلاغی سطوح کشت و نظارت بر اجرای دقیق آن‌ها و همچنین پایش مراقبت‌های زراعی در مرحله داشت به شهرستان‌های تابعه اعلام شده است.

بنیادی اضافه کرد: با همراهی اکیپ کارشاسی مستقر در ستاد سازمان و شهرستان‌ها و همچنین کارشناسان پهنه و با تشکیل شبکه اطلاع رسانی منسجم بین کلیه همکاران در تلاش هستیم تا تجربیات و نکات فنی و کلیدی کارشناسی در اسرع وقت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی منتقل شود.

وی یاد آور شد: با توجه به شرایط خاص گیاهان زراعی و نیاز به مراقبت‌های ویژه در مرحل داشت از جمله کنترل مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌توان نسبت به افزایش عملکرد و تولید  محصولات کشاورزی اقدام کرد.

 

انتهای پیام/ک

امسال ۷۰۰ هکتار حبوبات پاییزه کشت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار