توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار در اولویت برنامه شورای شهر همدان

رئیس شورای شهرهمدان گفت: بازآفرینی و توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار از برنامه های سال آینده شورای شهر همدان است.

توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار در اولویت برنامه شورای شهر همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان در هشتاد و دومین جلسه صحن شورای شهر همدان از تصویب کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری همدان با مبلغ ۸۰۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: حدود ۴۷۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد از کل  بودجه پیشنهادی شهرداری برای مباحث عمرانی و ۳۳۵ میلیارد تومان معادل ۴۲ درصد کل نیز برای بخش جاری پیش‌بینی شده است.

گردان افزود: بر اساس مباحث صورت گرفته در جلسات کارشناسی شورا و به منظور بهبود استانداردهای زندگی شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، ساماندهی ورودی های شهر، ساماندهی بلوار ارم و پروژه میدان میوه تره بار جدید در اولویت کاری شهرداری همدان در سال ۹۸ قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد شهرداری نگاه ویژه به این بخش داشته باشد که در این راستا در خصوص بسترسازی و تأمین تجهیزات لازم برای حرکت به سوی الزامات شهرداری هوشمند و شفاف‌سازی اقدامات و تصمیمات، ضمن در نظر گرفتن پروژه‌های ویژه، بودجه مناسبی نیز برای تحقق آنها لحاظ شد.

رئیس شورای شهر همدان خاطرنشان کرد:  با محوریت الزامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی، موضوعات مختلفی در جلسات کارشناسی شورا مطرح شد و در بندهای مختلف بودجه پیشنهادی مورد تأکید اعضای شورا نیز قرار گرفت.

گردان با تأکید بر اینکه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و گسترش امکانات و خدمات در تمام مناطق شهر همدان، بازآفرینی و توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار در اولویت قرار گرفت، افزود: مقرر شد با همکاری دولت، اعتبار ویژه‌ای برای این محدوده‌ها مصوب و پروژه‌های عمرانی خاص آنها نیز تعریف شود و به مرحله اجرا درآید.

وی با اشاره به تاکیدات شورا و نظر به بخشنامه های ابلاغی بودجه برای کارکنان رسمی پیمانی، قراردادی و مشمولین قانون کار شاغل در شهرداری همدان، یادآور شد: افزایش علی‌الحساب ۲۰ درصد حقوق و مزایا برای این موضوع پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شد سال آینده بسته های حمایتی برای جبران افزایش قیمت ها و حفظ وضعیت معیشت کارکنان شهرداری در ۴ مرحله تأیید، تهیه و بین آنها توزیع شود.

رئیس شورای شهر همدان؛ آموزش شهروندی، ارزیابی های اجتماعی پروژه ها و اطلاع رسانی وظایف، اقدامات و برنامه‌های شهرداری به ویژه با رویکرد افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را از دیگر موارد مورد تأکید در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری همدان برشمرد و گفت: بودجه مورد نظر برای این مباحث نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/ج

 

 توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار در اولویت کاری شورای شهر همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.