در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته:

افزایش ۹۵ درصدی ذخیره آب در پشت سد کرخه اندیمشک

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک از افزایش ۹۵ درصدی ذخیره آب پشت سد کرخه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدرضا یزدانی پور، مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص وضعیت کنونی این سد گفت: حجم مخزن سد کرخه در تراز نرمال، ۵ میلیارد و ۲۷۳ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که در حال حاضر با توجه به بارش‌های فراوان باران در استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، مخزن تا رقم بی سابقه ۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بدلیل بارش‌های کم و خشکسالی در استان و کشور سد در شرایط بحرانی قرار داشت، افزود: با توجه به حجم آبگیری مخزن سد به میزان ۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون مترمکعب در سال گذشته، این مقدار افزایش ۹۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

یزدانی پور بیان داشت: کل آورد آب در ۵ ماه ابتدای سال آبی جاری (از مهرماه سال ۹۷ تاکنون) در ۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون مترمکعب بوده که این میزان، رشد ۲۳۸ درصدی یا ۲.۴ برابری نسبت به آمار ۶۵ ساله این رودخانه است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به اینکه نیروگاه این سد دارای ۳ واحد تولید برق است تصریح کرد: ظرفیت هر کدام از این واحد‌ها ۱۳۳.۳ مگاوات برق تولید می‌کنند که مجموعا ظرفیت تولید برق نیروگاه ۴۰۰ مگاوات است و خوشبختانه هر ۳ واحد آن در مدار تولید قرار دارند.

این مقام مسئول اذعان داشت: ایستگاه هواشناسی سد کرخه از مهرماه سال جاری تاکنون میزان ۵۹۷.۵ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده است.

محمدرضا یزدانی پور بیان کرد: با توجه به بارندگی‌ها و حجم آب ذخیره شده در سد کرخه پیش بینی می‌شود در تابستان سال آینده مشکلی برای تامین آب کشاورزی و همچنین تولید برق نداریم.

انتهای پیام/گ

آب از سر سد‌های خوزستان گذشت

برچسب ها: هواشناسی ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.