معاون وزیر جهاد کشاورزی در یزد:

طرح تنفس در جنگل‌ها اجرا می‌شود

ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح طرح تنفس در جنگل‌ها بهترین گزینه برای حفاظت از منابع طبیعی است.

طرح مدیریت پایدار از جنگل ها اجرا می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، خلیل آقائی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه آموزشی مدیران سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری در استان یزد، گفت: طی سال ۱۳۹۶ طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در شش هزار و۸۴ نقطه کشور شروع شده و تاکنون ۸۰ درصد از طرح‌ها با پیشرفت ۸۵ درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: بارش‌های سال اخیر را در بهبود وضعیت جنگل‌ها موثر و مناسب دانست و تصریح کرد: اجرای طرح تنفس در غالب جلوگیری از بهره برداری چوبی از جنگل در حال اجرا است و به زودی در قالب طرح مدیریت پایدار جنگل اجرا و ادامه می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح تنفس در جنگل ها و عرصه‌های منابع طبیعی بهترین گزینه ضامن موفقیت بیش از پیش در امر حفاظت از منابع طبیعی است.

آقائی ادامه داد: وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور حفاظت از انفال، توسعه پوشش گیاهی در قالب طرح اصلاح، احیا و توسعه و همچنین و ایجاد بستر توسعه کشور در زمینه بهره برداری مدیریت منابع کشور است.

وی گفت: تصرف اراضی کشور بدون مجوز چه در قالب دولتی و چه در قالب غیر دولتی روند کاهشی داشته که امیدواریم با اجرای طرح تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند تک برگی بتوان به طور کامل از این مسئله جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح مدیریت پایدار جنگل در عرصه‌های منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار