طومار فروش ایالت مونتانای آمریکا به کانادا، ۱۰ هزار امضا جمع کرد

مردم آمریکا در طوماری از دولت درخواست کردند برای پرداخت بدهی‌های ملی این کشور، ایالت مونتانا را به قیمت یک هزار میلیارد دلار به کانادا بفروشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، یک طومار اینترنتی که در آن از آمریکا درخواست شده است ایالت مونتانا را به کشور کانادا به قیمت یک هزار میلیارد دلار بفروشد، تاکنون هزاران امضا جمع آوری کرده است. در متن این طومار آمده است: ما بدهی‌های زیادی داریم و ایالت مونتانا بی فایده مانده است. ایالت مونتانا باید به همسایه شمالی آمریکا فروخته شود تا بتوان بوسیله آن بدهی‌های ملی این کشور را پرداخت کرد.

این طومار در وبسایت change.org قرار داده شده است و تا امروز بیش از ۱۰۰۰۰ امضا جمع آوری کرده است. هدف اصلی این طومار این است که بیش از ۱۵۰۰۰ امضا جمع آوری کند.

این یک هزار میلیارد دلاری که در این طومار برای فروش ایالت مونتانای آمریکا پیشنهاد شده به این دلیل است که آمریکا به وسیله آن بتواند بخشی از بدهی ملی ۲۲ هزار میلیارد دلاری اش را بپردازد.

طومار فروش ایالت مونتانای آمریکا به کانادا ۱۰ هزار امضا جمع کرد

گروهی که این طومار را در این وبسایت قرار داد اعلام کرد واقعا از این سطح حمایت مردمی از چنین طرحی شگفت زده شده است.

مونتانا ایالتی در غرب آمریکا و چهل و یکمین ایالت این کشور است. این ایالت سرشار از منابع طبیعی بوده و ساکنان بسیار کمی در مقایسه با دیگر ایالات آمریکا دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که رقم کلی بدهی‌های عمومی آمریکا به ۲۲ هزار و ۱۲ میلیارد دلار رسیده است که حدود ۱۶ هزار میلیارد دلار آن در اختیار بخش عمومی و حدود ۵ هزار میلیارد دلار آن در قالب هلدینگ‌های بین دولتی است. (بدهی‌های بین دولتی زمانی اتفاق می‌افتد که دولت برای تأمین هزینه‌های فعالیت‌های خود از بودجه فدرال استقراض می‌کند).

بدهی ملی آمریکا که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما حدود دو برابر افزایش یافته بود، در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز همچنان روندی صعودی را طی کرد. اقدام جمهوری خواهان در اصلاح قوانین مالیاتی آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۷ باعث شد تا پایان سال ۲۰۲۷ کسری آمریکا به میزان هزار و هشتصد میلیارد دلار افزایش یابد.

انتهای پیام/

۱۰ هزار امضا پای طومار فروش مونتانای آمریکا به کانادا

برچسب ها: آمریکا ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار