نخست‌وزیر ژاپن: پیشرفت در مذاکرات با روسیه نخستین اولویت ماست

شینزو آبه در واکنش به انتقاد از عملکرد وی در قبال منطقه مورد مناقشه میان ژاپن و روسیه، گفت پیشرفت در مذاکرات با مسکو نخستین اولویت کشورش است.

نخست‌وزیر ژاپن: پیشرفت در مذاکرات با روسیه نخستین اولویت مابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در جلسه پارلمان این کشور وقتی با انتقاد نمایندگان در مورد موضع ضعیف نخست‌وزیر در خصوص منطقه مورد مناقشه میان ژاپن و روسیه روبرو شد اظهار داشت: «موفقیت در گفتگو‌ها میان ما و روسیه به این بستگی دارد که آیا ما این گفتگو‌ها را در فضایی آرام پیش خواهیم برد یا نه. پیشرفت در مذاکرات با روسیه نخستین اولویت دولت است».

نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد موضع این کشور در خصوص جزایر «کوریل» تغییر نکرده است؛ اما از بکار بردن اصطلاح همیشگی ژاپن در مورد این جزایر-«منطقه تحت اشغال غیرقانونی روسیه»-امتناع کرد.

به عقیده منتقدان آبه، این تغییر گفتمان نشان از موضع جدید ژاپن در ارتباط با این جزایر است. نخست‌وزیر ژاپن پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در ماه ژانویه، قول داد اختلافات ارضی با این کشور را حل کند. قرار است در اجلاس آتی جی بیست این دو نفر دوباره با یکدیگر ملاقات کنند.

روابط ژاپن و روسیه از مدت‌ها پیش به این دلیل که دو کشور معاهده صلح دائمی از زمان جنگ جهانی دوم امضا نکرده‌اند، پیچیده شده است. اختلاف نظر بر سر مالکیت چهار جزیره سبب شده ژاپن و روسیه هیچ گاه نتوانند به توافق دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار