وزیر علوم در یزد خبرداد؛

پشتیبانی و کیفی سازی واحد‌های آموزشی در دستور کار وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پشتیبانی و کیفی سازی مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته که از اهمیت زیادی برخوردار است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به بهره برداری بخش‌هایی از دانشکده معماری دانشگاه یزد گفت: استفاده از فضا‌های سنتی و قدیمی که ارزش میراث فرهنگی دارد کار بسیار خوب و شایسته‌ای بوده که از ارزش معماری برای استقرار دانشکده معماری استفاده شده است.

غلامی افزود: استفاده از فضای سنتی که در یزد ایجاد شده است محلی را برای دانشجویان فراهم کرده تا در محیطی کارگاهی آموزش‌های لازم را ببینند چرا که اصالت فرهنگی این فضا‌ها و بنا‌ها وابسته به فرهنگ و ریشه ما دارد وتاثیر ماندگاری در نگاه فارق التحصیلان این دانشکده در بحث‌های فنی، هنری و حرفه‌ای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه آموزش عالی یک تکلیف برعهده وزارت علوم است ادامه داد: ساماندهی آموزش عالی دو بخش عمومی دارد که بخش کیفی سازی مراکز آموزش عالی موجود در کشور در دستور کار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کیفی سازی واحد‌های آموزشی در کشور گفت: مراکز آموزش عالی موجود در کشور باید توزیع منابع کنند که سهم هرکدام کم می‌شود که باید در بحث تخصص‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای برای متمرکز شدن این واحد‌ها تلاش کرد.

غلامی دستور کار دیگر وزارت را پشتیبانی دانست و افزود: وظیفه اصلی آموزشکده‌های مراکز عالی پشتیبانی از کار‌های آموزشی و پژوهشی واحد‌ها است.

وی اظهار امیدواری کرد: اگر طرحی در بحث کیفی سازی شروع شده را محقق کنیم قطعا دانشگاه‌ها جهش کیفی و علمی قدرتمندی را خواهند داشت که در بخش مهمی از بیانات رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید شده است.


انتهای پیام/ ا

مراکز آموزش عالی کیفی سازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.