وزیر علوم در یزد:

خودروسازان داخلی از تخصص طراحان جوان کشور غفلت کرده اند

وزیر علوم گفت:در شرایطی که شرکت های برجسته خودروسازی جهان از طراحان کشور ما به بهترین نحو استفاده کرده اند، این تخصص توسط خودروسازان داخلی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، منصور غلامی دقایقی قبل در دیدار با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به پیشرفت‌های چهل ساله نظام آموزشی در کشور گفت: امروز به لحاظ نیروی متخصص تحصیل کرده هیچ نیازی به کشور‌های دیگر نداریم چرا که پیش از انقلاب ما حتی برای کارشناس‌های جزء و پزشکان عمومی هم بعضا وابسته به خارج از کشور بودیم، ولی الان این نیاز به صورت کامل در داخل کشور تامین می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در دنیا تحصیل کنندگان ایرانی را به عنوان تحصیل کردگان کیفی متوسط می‌شناسند که بعضا فارغ التحصیلان ما در دیگر کشور‌ها به عنوان استاد دانشگاه در حال تدریس هستند.

غلامی با اشاره به اینکه حتی در خودروسازی هم بهترین طراح یکی از بهترین تولید کنندگان جهان ایرانی است گفت: ما در داخل کشور این ظرفیت برای استفاده از ظرفیت نخبگان را نداریم.

وی افزود: دانشگاه‌های ما در طول این ۴۰ سال خوب کار کردند، ولی همانطوری که رهبر معظم انقلاب در بحث گام دوم تاکید کردند، باید وضعیت دانشگاه‌ها بهتر هم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هرجایی مشتری برای فارغ‌التحصیلان بوده آنجا توفیق هم حاصل شده است که از جمله این موضوع می‌توان به پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور اشاره کرد که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با مجموعه‌های نظامی کشور به دست آمده است.

غلامی از اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی در وزارت علوم خبر داد و افزود: کیفی سازی و هدفمند کردن واحد‌های آموزش عالی در کشور دو محور اصلی ساماندهی آموزش عالی هستند.

وی افزود: در حوزه پزشکی هم الحمدالله مهارت و توانایی وجود دارد و در بخش‌های مختلف چنین موضوعی را می‌توان یافت، اما هر فرد توانمندی که مشتری نداشته باشد مجبور است بنشیند و منتظر مشتری باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید فرهنگ مراجعه به دانشگاهیان و استفاده از فارغ‌التحصیلان رونق بیشتری پیدا کند، اما الان برخی صنایع با توجه به اینکه رقابت نیست و حقوق یک متخصص بالاتر است، به سمت این موضوع نمی‌روند.

غلامی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که نسل جوان ما بسیار خوب و متعهد هستند و با وجودی که این جوانان انقلاب را ندیده‌اند، کاملا انقلابی عمل می‌کنند و این نشان دهنده ویژگی‌های این نسل است.


انتهای پیام/ ا

وزیر علوم با امام جمعه یزد دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار