دبیر ششمین همایش سلامت معنوی عنوان کرد؛

ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی سلامت معنوی

دبیر ششمین همایش سلامت معنوی گفت:بیش از ۲۰۰ مقاله علمی که به دبیرخانه همایش رسیده که ۱۳۰ مقاله علمی پذیرفته شده است.

ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی سلامت معنویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،دبیر ششمین همایش سلامت معنوی نیز با اشاره به این که هدف از برگزاری این همایش، نهادینه کردن آن در جامعه و دانشگاه‌ها می‌باشد، گفت: فرهنگستان علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه‌ای با دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه سعی دارد تا محتوای سلامت معنوی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی را تبیین نماید.


حسن ابوالقاسمی افزود: فرهنگستان علوم پزشکی حمایت از پایان نامه‌های دکترا در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را در دستور کار دارد و در حوزه علمیه نیز برای کمک به روند تبیین سلامت معنوی در جامعه، کتاب‌هایی با این موضوع تالیف می‌شود.


وی در ادامه گفت: از میان بیش از ۲۰۰ مقاله علمی که به دبیرخانه همایش رسیده، ۱۳۰ مقاله علمی پذیرفته شده است.


به گفته وی، «راهکار‌های اجرایی ارتقای سلامت معنوی اسلامی»، «سلامت معنوی اسلامی بر مبنای قرآن و سیره اهل بیت (ع)»، «سلامت معنوی اسلامی، مبانی و رویکرد‌های تمدنی»، «تاثیر سلامت معنوی اسلامی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی» و «شاخص‌های سلامت معنوی اسلامی و الگو‌های رایج»، عناوین پنج میزگرد تخصصی است که در این همایش برگزار می‌شود.

*همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این همایش گفت: در قرن‌های اخیر، جدایی معنویت از جامعه، انسان و پیشرفت‌های علمی باعث شد بزرگان علمی این باور غلط را داشته باشند که ضرورتی ندارد پیشرفت علوم و ترقی انسان، با معنویت و خداباوری همراه باشد.


ابوالفضل ایرانی خواه افزود: حتی بزرگان علم این گونه القا کردند که باور‌های دینی می‌تواند مانع پپشرفت بشریت و ارتقاء علوم مختلف شود و لطمه‌های شدیدی بر پیکره جوامع زده شد.


وی ادامه داد: این افراد بعد‌ها اعتراف کردند که نگاه تک بعدی، ضربه‌های بسیاری به علم زده است و ضرورت توجه کامل به بعد معنوی لازمه ارتقاء سلامت انسان است.


ایرانی خواه با بیان این که امسال چهارمین سالی است که همایش سلامت معنوی در قم برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با نگاه عمیق و مقدس بزرگان دینی، به زودی شاهد تبیین کامل و گسترده سلامت معنوی و تعریف کامل از انسان و حقایق علمی برای سراسر جهان، خداباوران و محققان باشیم.


نخستین و دومین همایش ملی سلامت معنوی، سال‌های ۹۲ و ۹۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و دوره‌های بعدی این همایش در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در قم ترتیب یافت.


این همایش فردا با معرفی و تجلیل از صاحبان مقاله‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام /ش

 

ششمین همایش سلامت معنوی در قم

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار