آغاز بکار دومین انجمن ادبی "آینه‌های ناگهان" کانون پرورش فکری خوزستان در بندرامام

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز بکار دومین انجمن ادبی "آینه‌های ناگهان" کانون در بندرامام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: دومین انجمن ادبی "آینه‌های ناگهان" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امروز پنج‌شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۷ با حضور مهدی مرادی، شاعر حوزه کودک و نوجوان کشور در بندرامام آغاز به‌کار کرد.

مهدی مرادی، شاعر حوزه کودک و نوجوان کشور در آیین آغاز به‌کار انجمن ادبی "آینه‌های ناگهان" که با حضور معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان، مسئولان، مربیان کانون استان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی بندرامام برگزار شد، بیان کرد: تنوع فرهنگی در شهر‌های صنعتی و اقلیم شهر‌های جنوبی بستری است که نویسندگان و شاعران می‌توانند از آن بهره ببرند.

آغاز بکار دومین انجمن ادبی

وی اذعان داشت: در شهر‌های صنعتی هنر و ادبیات به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مرادی با اشاره به این‌که در شرایطی که بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌ها از پرداختن به بچه‌ها طفره می‌روند و کارخانه‌ها همه فضا‌های شهر‌هایی مانند ماهشهر را بلعیده‌اند افزود: وجود مراکز کانون به معجزه می‌ماند و بچه‌ها قدر مراکز کانون را در این مناطق می‌دانند.

نویسنده کتاب کلاغ سه‌شنبه اذعان داشت: تنوع فرهنگ‌ها در جنوب خوزستان و شهر‌هایی مانند بندر امام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر می‌تواند دستمایه نوشتن شاعران و نویسندگان قرار بگیرد.

آغاز بکار دومین انجمن ادبی

وی در ادامه اظهار داشت: اقلیم نیز بستر حاصلخیزی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن ببالند.

شاعر حوزه کودک و نوجوان کشور با اشاره به این‌که، دریا می‌خواهد در کلمات ما بریزد و وارد دفتر‌های ماشود و ما را با امواج خود به دوردست‌ها ببرد، اما ما مقاومت می‌کنیم افزود: خوشبختانه مقاومت بچه‌ها کم‌تر از بزرگترهاست، زیرا هنوز ذهن شان عادت پذیر نشده است.

مهدی مرادی، با اشاره به آثار پاره‌ای از نویسندگان مثال‌هایی از دیباچه خروس اثر ابراهیم گلستان آورد و قدرت واژگان بومی را مهم دانست و یادآور شد: گویش‌ها و لهجه‌ها می‌تواند به صورت خلاقانه خود را در آثار بچه‌ها نشان بدهد.

آغاز بکار دومین انجمن ادبی

براساس این گزارش، در فعالیت دومین انجمن ادبی"آینه‌های ناگهان"بندرامام و ماهشهر، کارگاه آموزشی با روش بارش فکری با حضور مهدی مرادی، شاعر خوزستانی حوزه‌ی کودک و نوجوان کشور و اعضا نوجوان کانون در محل مرکز فرهنگی هنری کانون بندرامام برپا شد.

گفتنی است: انجمن‌های ادبی 《آینه‌های ناگهان》 به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مراکز فرهنگی هنری کانون در حال راه‌اندازی است و هفته گذشته نیز کار خود را با افتتاح این انجمن در شهرستان آبادان و حضور کمال شفیعی شاعر حوزه‌ی نوجوان کشور آغاز کرده است.

با برنامه ریزی‌های اعلام شده از سوی کانون خوزستان سومین انجمن ادبی 《آینه‌های ناگهان》 کانون خوزستان هفته آینده در اندیمشک راه‌اندازی خواهد شد.

آغاز بکار دومین انجمن ادبی

انتهای پیام/گ

برپایی انجمن ادبی آینه‌های ناگهان

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.