آیت‌الله مومن به دیدار حق شتافت

آیت‌الله محمد مومن، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان،در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله مومن به دیدار حق شتافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت‌الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان که از مدت‌ها پیش به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری بود، ساعاتی  پیش در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. 

وی که به‌ علت خونریزی مغزی و عارضه تنفسی از جمعه ۳۰ آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری بود  از ۸ دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافت،که روز پنجشنبه سوم اسفند با وجود تلاش پزشکان در تهران درگذشت.


بیشتر بخوانید:آیت الله مومن که بود؟


محمد دانش‌زاده قمی در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۱۶ در قم متولد شد. تحصیلات مقدماتی را در قم و ابتدا در مکتب خانه و سپس در مدرسه جامع تعلیمات دینی گذراند و هم زمان به تحصیل در حوزه علاقه‌مند شد.

وی با بهره‌گیری از اساتیدی چون امام  خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، علی مشکینی(ره) و سید محمدرضا گلپایگانی به درجه اجتهاد دست یافت.

وی پیش از پیروزی انقلاب، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مبارزات علیه حکومت محمدرضا پهلوی نقش داشت و این فعالیت‌ها به تبعید او و ۲۴ تن از اعضای جامعه مدر سین انجامید. وی به تویسرکان تبعید گردید.

آیت الله مؤمن در سال ۱۳۷۴ در جریان تصادف شدیدی در راه قم به شدت مجروح شد که یک ماه بیهوش و ۴۲ روز بستری بود.

این عالم مبارز از مجتهدین معاصر است که از اواسط دوره اول شورای نگهبان با حکم امام خمینی(ره) به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب شد و تا ۱۳۹۷ عضو این شورا بود.

وی همچنین عضو مجلس خبرگان در چندین دوره بوده‌است.

از جمله مسئولیت‌های آیت الله مومن،عضویت در فقهای شورای نگهبان،عضویت مجلس خبرگان رهبری،عضویت در شورای عالی قضایی،دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،عضو مجمع جهانی اهل بیت (س)،عضو هیئت امنای دانشگاه قم و رئیس دادگاه عالی بود.

انتهای پیام/ش

درگذشت آیت الله مومن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار