پنتاگون: هواپیمای ما بر فراز خاک روسیه در حال جمع آوری اطلاعات نظامی است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مشغول پرواز نظارتی بر فراز روسیه هستیم تا وضعیت و فعالیت نیروهای مسلح روسیه را ارزیابی کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد به موجب معاهده بین المللی موسوم به آسمان باز، مشغول پرواز نظارتی بر فراز روسیه است تا وضعیت و فعالیت نیروهای مسلح روسیه را ارزیابی کند.

سرهنگ دوم جامی دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت از نوامبر سال 2017 تا کنون این اولین پرواز نظارتی آمریکا بر فراز روسیه در چارچوب معاهده آسمان باز به حساب می آید.

وی افزود: در اکتبر سال 2018 طرف های امضا کننده این معاهده در خصوص تصویب پروازهایی که برای سال 2019 به همه طرف ها اختصاص داده شده است به اجماع رسیدند و چندین امضا کننده این توافق از جمله آمریکا این پروازها را آغاز کردند.

پس از آنکه روسیه چندین ناو جنگی اوکراین را در دریای آزوف توقیف کرد، پنتاگون در ابتدای دسامبر برای تاکید مجدد بر حمایت آمریکا از اوکراین، یک پرواز نظارتی فوق العاده بر فراز این کشور انجام داد.

لازم به ذکر است جدول زمانی پروازهای معمولی از قبل مشخص شده است و اصطلاح فوق العاده به این معنی است که این پرواز خارج از جدول زمان بندی شده معمولی اجرایی شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به این که پرواز نظارتی روز پنجشنبه که روسیه در 12 فوریه از آن مطلع شد قرار است تا امروز جمعه به طول بیانجامد و هواپیمای مدل OC-135 باید روز شنبه روسیه را ترک کند.

وی از حضور شش ناظر فدراسیون روسیه در هواپیمای آمریکایی خبر داد تا بر همه مراحل پرواز نظارت کنند. معاهده آسمان باز که هدف از آن تقویت امنیت و اعتماد سازی عنوان شده است به 34 کشور امضا کننده این معاهده اجازه می دهد تا تصاویر هوایی از سرزمین دیگر امضا کنندگان این معاهده از جمله داده های مربوط به نیروهای مسلح و فعالیت های نظامیشان را جمع آوری کنند.

معاهده آسمان باز که در سال 1992 در هلسینکی فنلاند به امضا رسید و در سال 2002 اجرایی شد به 34 کشور امضا کننده توافقنامه کنفرانس امنیتی و همکاری اروپا اجازه می دهد تا هواپیماهای نظارتی آنها برای بررسی اقدامات نظامی و کنترل سلاح های یکدیگر، بر فراز آسمان هایشان به پرواز در بیایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
چه موافقتنامه خوبي
كاش ما هم از اين موافقتنامه با كشوراي همسايه امضا كنيم تا تروريستا رو پيدا كنيم
آخرین اخبار