معاون امور عمران بنیاد مسکن کشور:

۲ میلیون مسکن در روستا‌های کشور نوسازی و مقاوم سازی شد

معاون امور عمران و روستایی بنیادمسکن کشور گفت: از سال ۸۴ تا کنون ۲ میلیون واحد مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شد.

۲ میلیون مسکن در روستا‌های کشور نوسازی و مقاوم سازی شدبه گزارشخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا شاملو معاون امور عمران و روستایی بنیادمسکنکشورپنجشنبه شب در جریان بازدید از روستای اودرج رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت : از سال ۸۴ تا کنون دو میلیون واحد روستایی در کشور نوسازی و مقاوم سازی شده و تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده و خانواده‌ها در آن‌ها مستقر شده و زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر متقاصیان روستایی دریافت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی را به بانک‌ها معرفی می‌کنیم تا تسهیلات مقاوم سازی در قالب ۲۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ درصد کارمزد دریافت کنند.

وی افزود: بیش از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که در ۱۸ هزار روستا بهسازی روستایی انجام شده است و بقیه نیز در حال انجام است.

شاملو بیان‌کرد: در کنار ارایه این تسهیلات کمک‌های بلاعوض برای نماسازی هم اعطا می‌شود.

معاون امور روستایی بنیاد مسکن و انقلاب کشور ابراز داشت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام قیر در معابر روستا‌ها دراختیار بنیادمسکن و انقلاب استان کرمان قرار دادیم.

شاملو بیان کرد: در بحث قیر رایگان با توجه به عرف قانون برنامه و بودجه سال ۹۷، امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بنیاد مسکن و انقلاب استان کرمان اختصاص دادیم که برای اجرای طرح‌های هادی و ساماندهی معابر روستایی از آن استفاده شود.

وی افزود: اگر کمبودی باشد اعلام آمادگی کردیم که سهمیه جدیدی به استان کرمان اعطا شود.

شاملو در ادامه عنوان کرد: رفسنجان بیش از ۱۶۰ روستا دارد که در بیش از ۹۵ درصد آن‌ها طرح‌های هادی اراده است و در بقیه روستا‌ها نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه بازسازی و بهسازی بافت باارزش در دو روستای اودرج و دره جوز رفسنجان در حال انجام است که فاز اول این پروزه که محور اصلی دو روستا است طی یک و نیم سال آینده به اتمام خواهد رسید و قرار شد یک سوم اعتبارات از محل اعتبارات بنیاد مسکن کشور، یک سوم اعتبارات استانی و نیز یک سوم اعتبارات از کمک‌های مردمی برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

 

منبع مهر 

انتهای پیام / ا 

مقاوم سازی مسکن روستایی در کل کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار