رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن با اصلاح قانون ساخت و ساز

رضایی کوچی از کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن با تصویب لایحه اصلاح قانون ساخت و ساز خبر داد.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن با اصلاح قانون ساخت و سازبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت مسکن در کشور، گفت: ایران جزء معدود کشور‌هایی است که در آن قیمت مسکن نسبت به میزان درآمد بسیار بالا است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانوار‌ها عدم توانایی مالی برای خرید مسکن جدید است، زیرا در شرایط کنونی سبد درآمدی خانوار‌ها با میزان افزایش قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد.

در شرایط کنونی راه کار اصلی برای کاهش قیمت مسکن، کاهش هزینه‌های تمام شده برای ساخت مسکن است، از این رو باید تلاش ویژه‌ای برای ارائه مشوق‌های لازم جهت کاهش قیمت ارائه شود

وی افزود: در شرایط کنونی راه کار اصلی برای کاهش قیمت مسکن، کاهش هزینه‌های تمام شده برای ساخت مسکن است، از این رو باید تلاش ویژه‌ای برای ارائه مشوق‌های لازم جهت کاهش قیمت ارائه شود.

کنترل قیمت زمین و اخذ مالیات راهی برای کاهش قیمت مسکن

وی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن، کنترل قیمت زمین است، بنابراین باید راه کار دقیقی برای پایین آوردن قیمت زمین اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مالیات‌ها و عوارض مسکن یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت ساختمان است، از این رو برای کاهش قیمت نهایی مسکن باید ساختار این بخش به ویژه مسئله اخذ مالیات اصلاح شود.


بیشتر بخوانید: رونق بازار مسکن در سال آینده/ سود تسهیلات خرید مسکن کاهش یابد


وی تصریح کرد: البته کمیسیون عمران مجلس در شرایط کنونی لایحه اصلاح قانون ساخت و ساز را در دستور کار دارد که بر اساس آن میزان مالیات و عوارض مبتنی بر مسکن کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه با تصویب لایحه اصلاح قانون ساخت و ساز، قیمت مسکن ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: البته لازمه تحقق این مسئله اجرای درست قانون توسط متولیان این حوزه است.

انتهای  پیام/

سبد درآمدی خانوار‌ها با میزان افزایش قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۲۳:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
ما جانمان به لب رسیده او از آینده میگو ید عجب پس زنده میمانیم
آخرین اخبار