نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مسئولان نظارت بر بازار را جدی‌تر کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان باید بر بازار نظارت جدی تری داشته باشند تا در آستانه عید، شرایط برای مردم سخت‌تر نشود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: مبادا زمانی برای نظارت اقدام کنیم که دیر شود و فقط شاهد خسارت‌ها باشیم، اگر نظارت به موقع اتفاق نیفتد، خسارت‌ها دل مردم را به درد می‌آورد و آن‌ها را ناراحت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه می‌دانیم مسئولان نمی‌خواهند مردم در سختی باشند، گفت: گرانی‌هایی که برای مردم سنگین است، با همت بیشتر و نظارت دقیق‌تر برطرف می‌شود.

وی خطاب به مسئولان استان قزوین تأکید کرد: شرایط معیشتی برای مردم بسیار سخت است و همانطور که مردم به مسئولان استان مراجعه می‌کنند، به ما نیز مراجعه می‌کنند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: خبر می‌رسد فلان دامی که در استان قزوین شاخص و نمونه است، به جای دیگر منتقل می‌کنند و سرمایه استان را در شرایط گرانی‌های گوشت، به غارت می‌برند و این‌ها چیز‌هایی است که با نظارت می‌شود جلوی آن‌ها را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان به نام "ستاره خلیج فارس" اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه به همت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران با ظرفیت روزانه ۳۶۰ هزار بشکه احداث شده است.

وی اضافه کرد: این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه جهان و یک ظرفیت عظیم برای ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: میانگین سنی افرادی که در ساخت پالایشگاه میعانات نفتی خلیج فارس حضور داشتند ۳۲ سال است که نشان از توانمندی جوانان این مرز و بوم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به سخنان پیش از خطبه‌های فرزند آیت الله شاهرودی اظهار کرد: مرحوم آیت الله شاهرودی عالمی مجاهد و فقیهی نامدار بودند که بین حوزه علمیه ایران و نجف رابطه مستحکم ایجاد کردند.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن خاطرنشان کرد: از منظر دین احترام والایی دارد و هر چه نگاه می‌کنیم در دستورات قرآنی راجع به زن و والدین، توجه بسیار ویژه خدای متعال را می‌بینیم.

امام جمعه قزوین افزود: در احترامی که دین برای والدین قائل شده، سهم پدر و مادر یکسان نیست و مادر سهم بیشتری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: پدر و مادر از طریق انس و محبت برای فرزندانشان از جان، مال و هستی خود دریغ نمی‌کنند، بنابراین ما باید به این حجم از خوبی و محبت والدین خود توجه داشته باشیم و بی احترامی و کم لطفی نسبت به آن‌ها نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: جایگاه پدر و مادر باید با نگاه مهندسی دین به خوبی شناخته و مورد توجه قرار بگیرد، حقوق خانواده یعنی رعایت جایگاه پدر و مادر و اجرای احکامی که خدای متعال درباره احترام به والدین بیان فرموده است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به مناسبت دیگری که تجلیل از اسرا و مفقودین است ، گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند کسی که آزاده است، همه جا آزادگی و جوانمردی از او دیده می‌شود و اگر سختی و مشکلی برایش پیش بیاید، شکیبایی می‌ورزد.

امام جمعه قزوین همچنین به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی عالم بزرگ در رشته‌های مختلف علمی، حکیم ملا هادی سبزواری و روز امور تربیتی، سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان و شهادت سردار حمید باکری و حسین خرازی اشاره کرد.

وی در ادامه درگذشت آیت الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان، را تسلیت.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار