امتناع سناتور سندرز از به رسمیت شناختن رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا

سناتور برجسته آمریکایی از به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» امتناع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در حالی که تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکا از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور، حمایت کامل خود از «خوان گوایدو» سردسته مخالفان دولت ونزوئلا را اعلام کردند، برخی دیگر از مقامات آمریکایی مانند «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، از به رسمیت شناختن گوایدو امتناع می‌کنند.

سندرز -که اعلام کرده است در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت می‌کند- گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد و باور دارد واشنگتن باید از انتخابات عادلانه و آزاد در این کشور حمایت کند.

تنش‌های ونزوئلا از اواسط ماه ژانویه شروع شد، که خوان گوایدو علی‌رغم پیروزی دوباره مادورو در انتخابات، خودش را رئیس جمهور معرفی کرد. تعداد زیادی از کشور‌های آمریکای لاتین، رژیم صهیونیستی، ژاپن، کانادا، آمریکا و تعدادی از کشور‌های اروپایی گوایدو را به رسمیت شناخته اند، اما کشور‌هایی مانند  ایران، روسیه، ترکیه، چین، مکزیک و چند کشور دیگر از تایید گوایدو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا امتناع کرده اند.

مادورو، گوایدو را عروسکی در دست آمریکا می‌داند و روابط سیاسی با این کشور را قطع کرده است. این در حالیست که واشنگتن از خارج کردن کارکنانش از این کشور امتناع می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار