مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛

محصول نیشکر برداشتی از کیفیت بالایی برخوردار است/ پیشرفت در نیشکر با بهره گیری از توان داخلی حاصل شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: محصول نیشکر برداشتی از مزارع نیشکر استان از کیفیت بالایی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود شمیلی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: انقلاب اسلامی ارمغان آور اتحاد، انسجام، اقتدار و وحدت در کشور عزیزمان ایران اسلامی است و اکنون که در ۴۰ سالگی و دهه پنجم انقلاب قرار داریم از همدلی و همراهی و همکاری و همزبانی همه مردم شریف و آگاه ایران اسلامی به خود می‌بالیم و خدای تبارک و تعالی را شاکریم.

وی افزود: در حالی که در دوران بلوغ و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، با افتخار اعلام می‌کنم که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که بدون شک از برکات و دستاورد‌های بزرگ این نظام مقدس است، پا به مرحله ۳۰ سالگی گذاشته است و همپای انقلاب عظیم ملت ایران با جانفشانی کارگران، کشاورزان، صنعتگران و مجموعه خدومش رشد کرده، به بالندگی رسیده و در دل انقلاب اسلامی، یک انقلابی صنعتی و کشاورزی را در کشور رقم زده است.

شمیلی بیان داشت: هم اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در شرایطی قرار گرفته ایم که با وجود تحریم‌های همه جانبه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی، با بهره گیری از توان داخلی توانستیم پیشرفت‌های ژرفی در بزرگترین طرح کشاورزی و صنعتی ایران داشته باشیم، رضایتمندی مردم به عنوان نقطه هدف و غایی، همواره مورد توجه مدیران و پرسنل شرکت توسعه نیشکر به عنوان کارگزاران نظام بوده است.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانی تصریح کرد: از این رو در راستای افزایش این رضایتمندی‌ها عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود را با جدیت دنبال کردیم تا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که می‌فرماید: ما هرچه خدمت بکنیم به این ملت، کم خدمت کرده ایم، جامه عمل بپوشانیم.

شمیلی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌هایی که در مجموعه توسعه نیشکر انجام شده است، در کمتر از ۵ سال به تولیدی بالغ بر ۱۰ میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی دست پیدا می‌کنیم و ۵۰ درصد تولید صنایع و کشاورزی در استان خوزستان را به خود اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برداشت نیشکر در کشت و صنعت‌های تابعه در حال انجام است اذعان داشت: این محصول از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: در محضر مردم غیور استان خوزستان مفتخرم که اعلام کنم پرسنل تلاشگر شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هیچگاه مردم، روستاییان و افراد مناطق محروم و ساکن در اطراف طرح‌های نیشکری را در هنگام بروز مصائب و مشکلات تنها نگذاشتند و خدمت به آنان را، چون گوهری گرانقدر بر تارک پیشانی خود ارج دانسته و به آن عمل کردند.

محمود شمیلی در ادامه افزود: فداکاری‌های مردان توسعه نیشکر در رفع مشکلات پیش آمده در سیل اخیر در شعیبیه و حضور شبانه روزی همکارانم در کنار مردم سیل زده استان خوزستان، گواهی راستین بر این ادعاست.

وی بیان داشت: ساخت ۱۲ مدرسه و تجهیز و بازسازی بیش از ۵۰ مدرسه در روستا‌ها و شهر‌های مجاور طرح‌های نیشکری، احداث پل بر روی رودخانه کارون و در فاصله بین اهواز و خرمشهر، توسعه و گسترش راه‌های ارتباطی روستایی و کمک به رفع مشکلات زیر ساختی، اعزام تیم‌های پزشکی و درمان رایگان روستاییان، تکریم بیش از ۷۰۰ یتیم و پایش پزشکی و درمان روستاییان دارای بیماری خاص از اقدامات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خویش است.

شمیلی با اشاره به اینکه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حوزه تولید، اشتغال و محیط زیست نیز دستاورد‌های ارزشمندی داشته است، تصریح کرد: توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارای خانواده‌ای به وسعت ۱۰۰ هزار نفری در خوزستان است و این شرکت توانسته است با ایجاد اشتغالی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در تامین معیشت تعداد زیادی از مردم استان نقش داشته باشد.

وی اظهار کرد: در مجموعه هفتگانه توسعه نیشکر بالغ بر ۸ هزار نفر اشتغال به صورت روستایی ایجاد شده است و توسعه نیشکر و صنایع جانبی تنها شرکتی است که بیش از ۹۹ درصد نیرو‌های شاغل در آن از نیرو‌های بومی خوزستان است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: استراتژی شرکت توسعه نیشکر درخصوص اشتغال، در اولویت نخست تامین نیروی انسانی از روستا‌های حاشیه طرح، در اولویت دوم از شهر‌های همجوار و در گام سوم تامین نیروی انسانی از کل استان خوزستان می‌باشد؛ که بدون شک این روند هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر اجتماعی منافع مردم و شرکت را به صورت همزمان تامین کرده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این شرکت دوستدار محیط زیست است، گفت: بیش از ۳۰ درصد مزارع نیشکر برداشت سبز صورت می‌گیرد و این برداشت سبز نیز توسط دستگاه‌هایی به نام دروگر نیشکر که برای اولین بار به دست صنعتگران نخبه و متخصص این شرکت ساخته و بومی سازی شده است، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای حفظ محیط زیست در کنار سطح سبز ۸۴ هزار هکتاری نیشکر، که همچون کمربند سبزی در مقابل ریزگرد‌ها عمل می‌کند، بیش از ۴ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر توسط این شرکت کاشته شده است تا گام ارزشمند دیگری در راستای حفظ منابع طبیعی ارزشمند این استان برداریم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اذعان داشت: در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای اولین بار در تاریخ این کشور، از زهاب برای پرورش ماهی و میگو و کاشت نخل و کشت گندم و جو و پنبه استفاده شد تا ضمن حفظ منابع آبی و توجه به محیط زیست، خودکفایی و بهره وری در تولیدات محصولات آبی و کشاورزی در استان افزایش یابد و به زودی از طریق زهاب نیشکر کانون ریزگرد‌ها مهار شده و اقتصاد و اشتغال در استان رونق می‌یابد.

وی افزود: ارزش اقتصادی صنعت نیشکر در عرصه ملی تنها به تامین بیش از ۵۰ درصد شکر تولیدی کشور خلاصه نمی‌شود، بلکه تولید بیش از ۳۳ میلیون لیتر الکل طبی در کشور، ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه، پتانسیل تولید ۱۳۲ هزار متر مکعب MDF و بیش از ۵۰ هزار تن خوراک دام، توسعه نیشکر را به عنوان بزرگترین تولید کننده شکر، الکل و خمیرمایه در کشور قرار می‌دهد.

شمیلی اظهار داشت: هم اکنون با تلاش همکارانم عملیات برداشت نیشکر در کشت و صنعت‌های تابعه در حال اجراست و کارخانه‌های شکر در حال تولید این محصول ارزشمند و استراتژیک هستند. گرچه بارندگی‌های مستمر اخیر اندکی برداشت را به تعویق انداخته است، اما به لطف الهی محصول نیشکر در بالاترین کیفیت خود قرار دارد.

وی بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر اعلام می‌کنیم که بر سر عهد و پیمان خود با شهدا، امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و برای پیشرفت انقلاب اسلامی با تمامی توان تلاش می‌کنیم‎.

انتهای پیام/گ

برداشت نیشکر از مزارع خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.