فعال ضد جنگ: آمریکا به دنبال مجاب کردن دیگر اعضای ناتو برای اعزام نیرو به سوریه است

فعال ضد جنگ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: آمریکا به دنبال مجاب کردن دیگر اعضای ناتو برای اعزام نیرو به سوریه است.

فعال ضد جنگ: آمریکا به دنبال مجاب کردن دیگر اعضای ناتو برای اعزام نیرو به سوریه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک رادی، فعال ضد جنگ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: آمریکا به دنبال مجاب کردن دیگر اعضای ناتو برای اعزام نیرو به سوریه است.

رادی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: چرا آمریکا می‌خواهد ۲۰۰ نفر از نیرو‌های خود را در سوریه نگه دارد، هدفش چیست؟ گفت: «حضور آمریکا در سوریه به منزله اشغال غیرقانونی این کشور است. ما شاهد هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه نبوده ایم. دولت قانونی سوریه از آمریکا دعوت نکرده است. آنچه که ترامپ انجام می‌دهد اقدامی غیرقانونی است. ترامپ با نامیدن این نیرو‌ها به عنوان نیرو‌های حافظ صلح تلاش می‌کند که دیگر کشور‌های اروپایی را راضی کند که نیرو‌های خود را به سوریه بفرستند. من تصور نمی‌کنم که این موضوع روی دهد.»

وی افزود: «در حال حاضر نیرو‌هایی از فرانسه، انگلیس و نروژ هم در آنجا حضور دارند. اما بیشتر کشور‌های عضو ناتو در سوریه نیرو ندارند. ترامپ تلاش می‌کند که دیگر کشور‌های عضو ناتو نیرو‌هایی به سوریه اعزام کنند. مردم سوریه معتقدند که حضور آمریکا هیچ تغییری در سوریه ایجاد نکرده است.»

مایک رادی گفت: «از نظر آن‌ها آمریکا داعش را شکست نداده است. آن‌ها هیچ تفاوتی بین داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در کشورشان نمی‌بینند. ما هم اکنون شاهد آن هستیم که ادلب همچنان در دست گروه‌های تروریست است. از نظر آن‌ها آمریکا به روشی غیرقانونی در کشورشان حضور دارد.»

این فعال ضد جنگ اضافه کرد: «افرادی در پنتاگون هستند که به ترامپ فشار آورده اند و گفته اند که او هرگز نباید سوریه را ترک کند. به نظرم وضعیت فرقی نکرده است. آمریکا همچنان با گروه‌های تروریستی ضد مردم و دولت سوریه توطئه می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار