معاون اول رئیس جمهور خبر استعفای وزیر ارشاد را قاطعانه تکذیب کرد

اسحاق جهانگیری گفت: شایعات استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پایه و اساسی ندارد چرا که هم دولت و هم رئیس جمهور از وزیر ارشاد حمایت می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور خبر استعفای وزیر ارشاد را قاطعانه تکذیب کردبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شایعاتی که در خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد، پایه و اساسی ندارد چرا که هم دولت و هم رئیس جمهور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌کنند.

وی در خصوص افزایش یارانه‌های حوزه نشر افزود: امیدوارم یارانه‌های حوزه نشر را افزایش دهیم البته با یک میزانی که دست دولت بازتر شود، یارانه بیشتری به بخش فرهنگ اختصاص دهیم تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند طرح‌های خوب را اجرایی کند؛ منابع دولت با منابع فرهنگ تفاوت دارد از این رو دغدغه کمبود در این خصوص  نداریم.


بیشتر بخوانید:یزد «پایتخت کتاب ایران» شد/ قول معاون اول رئیس‌جمهور برای افزایش یارانه بخش فرهنگی


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه زیربنای هرکاری که بخواهیم انجام دهیم پیش نیاز آن مسائل فرهنگی و توسعه است، گفت: کتاب در بخش فرهنگ، مهمترین پیام‌رسان و ابزار است، اگر به دنبال رونق اندیشه هستیم باید دنبال رونق کتاب باشیم. تمام خانواده‌های نشر، کتابفروشی و ویراستاران تمام حلقه‌های وسیعی که برای تولید کتاب زحمت می‌کشند را مورد توجه قرار می دهیم تا به دست علاقه‌مندان کتاب برسد.

جهانگیری با اشاره به اینکه روستا‌های کشور کانون‌های حقوقی هستند که نقش تعیین کننده‌ای در مسائل اقتصادی دارند و باید به مسائل فرهنگی آن توجه کرد، اظهار داشت: در شهر‌ها پایتخت کتاب معرفی می‌شود و اصول انتخاب آن، اصول معقولانه‌ای است؛  حتی سال گذشته که کاشان پایتخت کتاب ایران شد و  امسال که یزد این عنوان را از آن خود کرد.  مردم یزد به عنوان مردم بافرهنگ، شایسته عنوان پایتخت کتاب هستند.

انتهای پیام/

تازه ترین اخبار درباره استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
براچی استعفا کرده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
معلوم می شود هنوز چیزهایی برای تخریب جا مانده است که باید انجام گردد.
آخرین اخبار