رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد:

دستگاه های استانی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت نام کنند

سیجانی گفت:برای ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هیچ وجهی از دستگاه‌ها استانی دریافت نمی‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  عصر امروز در جلسه شورای توسعه مدیریت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت: هرسال بر میزان معاملات دستگاه‌های دولتی قم در سامانه تدارکات دولت افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای ارزیابی عملکرد سازمان صمت قم اشاره کرد: فرایند ارزیابی عملکرد سازمان صمت تا بیش از ۹۰ درصد به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام‌شده و امکان دست‌کاری در آن وجود ندارد.

سیجانی با تأکید بر فرهنگ‌سازی و بهبود عملکرد دستگاه‌های دولتی در استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت  بیان کرد: در سال ۹۷ تعداد معاملات، مزایده و مناقصات دستگاه‌های استانی با رشد قابل‌توجهی نسبت به سال ۹۶ روبه شده است.

وی ادامه داد: از ۱۳۳ دستگاه دولتی موجود در قم تاکنون بالغ‌بر ۹۵ دستگاه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت‌نام کرده و مابقی دستگاه‌ها هنوز اقدامی به انجام فعالیت‌های اقتصادی از این سامانه رسمی نکره‌اند، اداره کل زندان‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره امور مالیاتی استان بیشترین استفاده را از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ابراز کرد: خرید، مناقصه و مزایده موجود در این سامانه با مشکلاتی جدی همراه بوده و خریدوفروش‌های دستگاهی استانی را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

سیجانی با اشاره به شاخص‌های تدارکات الکترونیکی دولت افزود: زیرساخت‌های این سامانه از سال‌های گذشته همواره با مشکلاتی همراه بوده، اما هرسال از حجم مشکلات موجود کاسته شده است، در زمینه مناقصه، مزایده و ثبت سفارش مشکلاتی که در سال‌های قبل احساس می‌شد امسال برطرف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: بالغ‌بر ۷۵ درصد دستگاه‌های استانی در این سامانه ثبت‌نام نهایی کرده و ۲۹ دستگاه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی انجام نداده‌اند.

سیجانی با اشاره به بهبود وضعیت حجم معاملات دستگاه‌های استانی در سامانه الکترونیکی دولت عنوان کرد: حجم معاملات ۳۹۵ درصد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است، ۵۵۹ مورد معامله امسال در این سامانه اتفاق انجام‌شده است.

وی ادامه داد:برای ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هیچ وجهی از دستگاه‌ها استانی دریافت نمی‌شود، وضعیت دستگاه‌های استانی قم در این سامانه با توجه به ویژگی‌های خاص هر دستگاه با دستگاه‌های مشابه در استان‌های دیگر متفاوت بوده و امر عجیبی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابراز کرد: ازآنجایی‌که بودجه‌های استانی قم از سایر استان‌های کشور کمتر است حجم گردش مالی و معاملات انجام‌شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز نسبت به شهر‌های دیگر کمتر است.

انتهای پیام/ح

مشکل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در قم برطرف شد

برچسب ها: صنعت ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار