معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد؛

سالن آمفی تئاتر در قم احداث می‌شود/افتتاح موزه دفاع مقدس قم در سال ۹۸

بهشتی گفت:بنای اصلی سالن آمفی تئاتردرمساحتی به ابعادهشت هزار مترمربع احداث می‌شودکه درکل محوطه بامساحتی حدود ۳۰ هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در کمیته بررسی رفع موانع و مشکلات پیش روی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان،گفت: برای تسهیل در روند ساخت این طرح فرهنگی از هفته آینده، هر شنبه جلسه‌ای در کارگاه احداث آن خواهیم داشت تا موانع را برطرف کنیم.

وی بر لزوم تعامل و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع نواقص طرح در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم تاکید کرد.

وی  عنوان کرد: پیشرفت روزافزون این طرح در گرو هماهنگی و هم‌فکری مستمر نهاد‌های مرتبط است که نباید از آن غافل شد.

احمد حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز با ارائه گزارشی از روند ساخت این طرح بیان کرد: نیازمند تامین اعتبار برای خرید و سفارش آثار محتوایی و تجهیزات داخل موزه هستیم.

در این جلسه نمایندگان شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات گزارشی از نحوه قرارداد‌ها و فعالیت خود در موزه دفاع مقدس قم ارائه دادند. همچنین در خصوص سالن آمفی تئاتر این مرکز فرهنگی و حفاری‌های مورد نیاز بحث و تبادل نظر شد.

بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می‌شود که درکل محوطه با مساحتی حدود ۳۰ هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضا‌های سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نماد‌های ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین در این مجموعه بخش‌های دیگری از جمله کتابخانه، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه اندازی می‌شود.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاورد‌های سفر تاریخی سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم است. این طرح که از سال ۹۲ روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شده بود در ماه‌های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.

به گفته بهرام سرمست، استاندار قم، این طرح قرار است ۱۵ خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام /ح

موزه دفاع مقدس قم به بهترین نحو تکمیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.