رییس دانشگاه آزاد اردبیل مطرح کرد؛

لزوم ایجاد دانشگاه کارآفرین برای پاسخگویی به مشکلات مردم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: باید دانشگاهی کارآفرین ایجاد کنیم که پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق رسولی رییس دانشگاه آزاد اردبیل، در جلسه هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی با مسئولان دانشگاه آزاد استان اردبیل گفت: همه امکاناتی که در دانشگاه ایجاد شده از درآمد‌های مردمی است و ما باید دانشگاهی کارآفرین ایجاد کنیم که پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی انجمن‌های علمی، میدان دادن به دانشجویان فعال است و تشکل‌های دانشجویی اولویت برگزاری این کارگاه‌ها هستند.

رسولی بیان داشت: با برگزاری جلسات منظم با انجمن‌های علمی و بررسی دغدغه‌های متناسب با شان دانشگاه و انجمن می‌توان مشکلات را زودتر حل و به اصل مطلب برسیم.

وی تصریح کرد: در تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها دنبال آن هستیم آزمایشگاه‌های مرجع به صورت هدف دار، اداره و استانداردسازی شوند.

رسولی افزایش بهره‌وری را از برنامه‌های دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: انجمن‌ها باید در توسعه برنامه‌های علمی و پژوهشی همکاری کنند و اگر برنامه‌ای دارای ارزش فرهنگی، علمی و اجتماعی باشد حتما ارزش اقتصادی هم در آن نهفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ارزش‌های محوری در دانشگاه را در مسئله‌گرایی، نوآوری و تعالی معنوی تعریف کرد و گفت: انجمن‌ها باید به دنبال موضوع مسئله‌گرایی و نوآوری باشند و مسئله را از خود دانشگاه و جامعه انتخاب کنند.

وی افزود: باید یاد بگیریم که خود اتکا باشیم و از امکانات و منابع دانشگاه بهترین استفاده را ببریم و خلق ارزش کنیم و با مشارکت و مکمل شدن باعث تعالی معنوی شویم.

رسولی محدودیت‌ها را عامل رشد خلاقیت دانست و گفت: باید از محدودیت، ارزش خلق کرد و با هنر مدیریت و برنامه‌ریزی زمینه‌ای ایجاد کنیم که به دانشگاه خود افتخار کنیم و با مشارکت و همکاری این کار، شدنی است.

انتهای پیام/م

محدودیت‌ها عامل رشد خلاقیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.