حدود چهار میلیارد ریال برای معتادان متجاهر در کردستان هزینه شد

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده از اول امسال تاکنون در راستای ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر در این استان حدود چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

 حدود چهار میلیارد ریال برای معتادان متجاهر در کردستان هزینه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،باقر کرمی گفت: هزینه ساماندهی و نگهداری هر معتاد متجاهر سه میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است که براساس برآورد‌های انجام شده تا پایان امسال بهزیستی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این افراد هزینه می‌کند.

وی افزود: تاکنون فقط یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مجموع این هزینه‌ها در استان توسط بهزیستی تامین اعتبار شده و این نهاد در این راستا به مراکز اقامتی معتادان متجاهر بدهکار است.

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان اضافه کرد: ساماندهی معتادان متجاهر از تیر ماه ۹۶ به بهزیستی واگذار شده و بر این اساس تمام متجاهرین در مراکز اقامتی این سازمان پذیرش شده اند.

وی یادآور شد: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده و متجاهر بودن آنان توسط تیم غربال بهزیستی و دستور قاضی مشخص شود در مراکز پذیرش خواهند شد و پس از یک دوره سه ماهه به بیرون انتقال داده می‌شوند.

کرمی گفت: براساس قانون معتادان متجاهر باید حداقل ۲ بار در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شوند و در صورت دستگیری برای بار سوم به زندان منتقل خواهند شد که متاسفانه بحث زندان به درستی اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد معتادان متجاهر در استان زیاد نیست، افزود: در حال حاضر آمار این افراد حدود ۱۰۰ نفر است که باید تلاش کنیم هر سال تعدادی از آن‌ها از این چرخه خارج شوند.

کرمی از مسئولان و متولیان نهاد‌ها و سازمان‌های متولی خواست بهزیستی را در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر یاری دهند ضمن اینکه علاوه بر حل مشکلات سلامت و اعتیاد این افراد باید حمایت‌های اجتماعی نیز از آن‌ها تقویت شود.

در حال حاضر ۱۶ مرکز کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی در استان کردستان در بخش درمان و ترک اعتیاد افراد معتاد فعال است.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

 

انتهای پیام/م

ساماندهی معتادان متجاهر از تیر ماه ۹۶ به بهزیستی واگذار شد

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.