امام جمعه بیرجند:

مسلمانان باید در برابر توطئه‌های دشمن هوشیاری و بصیرت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اقداماتی که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی انجام می‌دهند هیچ ربطی به اسلام ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امام جمعه بیرجند، در نشست علما، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه، اقداماتی که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی انجام می‌دهند هیچ ربطی به اسلام ندارد و آسیب آنان باقی است گرچه عاقبت رسوا می‌شوند، گفت: آنچه در جمع کثیر مسلمین وجود دارد هوشیاری و بصیرت است که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: اگر حقیقت دین خدا تحقق یابد اصل دین توحید است و اگر مانعی در تحقق توحید نباشد کلمه توحید لازمه است.

وی افزود: هرکجا که توحید کلمه، آسیب می‌بیند مانعی از هوای نفس ورود پیدا کرده است، چون تحقق هر امری مبتنی بر دو امر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این عالم که عالم تضاد است برای هرچیزی آفت است بیان کرد: همانگونه که هر سرمایه گذاری در هر پروژه‌ای که امکانات تولیدی را فراهم می‌کند یکی از شاخصه آن‌ها رفع و دفع آفات است در امور انسانی نیز اینگونه است.

عبادی با بیان اینکه انسان اندیشه، فرهنگ و عقیده است و روی عمر خود سرمایه‌گذاری کرده است تصریح کرد: در این راستا انسان باید آفت‌ها را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه بدترین شرک این است که فردی در سرنوشت انسان‌ها به نفع منافع خود دخالت کند یادآور شد: جامعه اسلامی باید برای حفظ اسلام متوجه این دشمنان باشد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اسرائیل مجری برنامه‌های دشمن است و بین مسلمانان از هر طریقی که بتواند تفرقه ایجاد می‌کند بنابراین باید مسلمانان هوشیار باشند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه در جا‌هایی که واجبات الهی زیر پا گذاشته می‌شود کسی حرفی نمی‌زند گفت: ویران کردن شهر‌های مسلمانان حرام است، اما کسی حرفی نمی‌زند و مسلمانان باید در برابر این قانون شکنی الهی و قتل عام مسلمانان بایستد.

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه نیز در این همایش با اشاره به اینکه باید برای حفظ و بقای انقلاب بیشتر تلاش کنیم گفت: قطعاً نگه داشتن نظام و انقلاب اسلامی بها دارد و ما باید بپردازیم.

مولوی سیدمصطفی حسینی فندخت اظهار داشت: امید است بتوانیم سنگر‌های مسجد را حفظ کنیم و در این سنگر تلاش کنیم.

وی ضمن تبریک چهل سالگی انقلاب افزود: بسیاری انتظار نداشتند ۴۰ سالگی انقلاب را ببینند، اما با عشقی که مردم به ولایت داشتند پرشورتر از سال‌های گذشته به میدان آمدند تا بگویند گرچه در برخی مسائل اقتصادی در تنگنای هستیم، اما دست از انقلاب بر نخواهیم داشت.

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که دشمن در تمامی زمینه‌ها شکست می‌خورد، اما پر رو است و با شکست از صحنه خارج نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد: قطعا دشمن اگر بتواند دست به اعمال ناشایست می‌زند و این امر آگاهی ما را می‌طلبد تا مردم را آماده کنیم که جنایات دشمن همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه امید است همه ما در کنار یکدیگر به وحدت و همدلی خود ادامه دهیم خاطرنشان کرد: قطعا نگه داشتن نظام و انقلاب اسلامی بها دارد و ما باید بپردازیم.

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه یادآور شد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ما چندین دهه تداوم پیدا کند باید بیداری و آگاهی خود و توده جامعه را مضاعف کنیم تا دشمن باز هم مایوس و ناکام بماند.

حسینی اظهار داشت: دشمنان تاکنون توطئه‌های بسیاری کردند تا ایران چهل سالگی خود را نبیند، اما خوشبختانه ما چهل سالگی انقلاب را با شور و اشتیاق بیشتری جشن گرفتیم.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی تفاوتی ندارد گفت: چراکه هرکسی که گوینده سخن خداوند متعال است برادر و خواهر است.

امام جماعت اهل سنت مسجد جامع روستای فندخت زیرکوه بیان کرد: خوشبختانه این را به دنیا ثابت کردیم که ما در کنار یکدیگر وحدت داشته و این وحدت را خواهیم داشت و گوش به فرمان رهبر و همه کسانی که بر حق سخن می‌گویند هستیم.

انتهای پیام/ ت

امام جمعه بیرجند در نشست علما و اهل سنت

برچسب ها: ائمه جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.