وجود بیش از ۳ میلیون دام سبک و سنگین در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از وجود بیش از ۳ میلیون دام سبک و سنگین در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت تدوین برنامه توسعه پایدار صنعت دامپروری استان افزود: تعداد کل جمعیت دام استان ۳ میلیون و ۸۹۸ هزارو ۲۵۹ واحد دامی است که از این تعداد ۱ میلیون و ۹۷۱ هزارو ۳۸۴ واحد آن را دام سنگین و ۱ میلیون ۹۲۶ هزارو ۸۷۵ واحد آن را دام سبک تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: جمعیت فعلی دامی ایستگاه در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ راس می‌باشد که همه ساله ۲۰۰ راس در آن تولید و توزیع می‌شود و این ایستگاه ۹۸ درصد باروری ۹۵ درصد زایش و ۲۵ درصد دوقلو زایی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: سالانه در استان اردبیل ۲۹ هزارو ۷۲۰ تن گوشت قرمز، ۲۶۵ هزارو ۳۹۰ تن شیر خام، ۴۲ هزارو ۳۵۶ تن گوشت مرغ و ۸ هزارو ۱۴۲ تن تخم مرغ و ۶ هزارو ۱۵۱ تن عسل تولید می‌شود به همین دلیل یکی از استان‌های موفق و مطرح در بخش دامداری در کشور محسوب می‌شود

اژدری در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص اصلاح نزآد گوسفندی مغانه نیز افزود: ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفندی مغانی جعفر آباد تنها ایستگاه در کشور است که به صورت کوج رو، ییلاق و قشلاق فعالیت می‌کند. هداف از فعالیت این ایستگاه حفظ و حراست از ذخایر ژنتیکی نژاد مغانی، توسعه و ترویج همزمان سازی فحلی و تلقیح مصنوعی در گله‌های گوسفند، ترویج اصول نوین گوسفند داری برای گله داران عشایر و ارتباط با مراکز علمی کشور و اجرای طرح‌های تحقیقاتی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اردبیل از استان های موفق در بخش دامداری کشور است

برچسب ها: دام ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.