حمایت بهزیستی کشور از کودکان کار اتباع غیرایرانی

معاون اموراجتماعی بهزیستی کشور گفت: ۵۰ درصد کودکان کار اتباع غیرایرانی هستند و بهزیستی از این کودکان کار حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حبیب الله مسعود فریدی معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در افتتاح مرکز کودکان کار آمل گفت:۵۰ درصد کودکان کار اتباع غیرایرانی هستند و این میزان در کلانشهر‌ها از جمله تهران حدود ۷۰ درصد را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بهزیستی به مثابه اینکه کودک نباید در خیابان باشد از این کودکان کار حمایت می‌کند.

فریدی با بیان اینکه تاکنون ۵۳ مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده راه اندازی شده است گفت: این مسئله سبب شد تا دسترسی بهتری برای خدمات رسانی به این کودکان داشته باشیم.

معاون اموراجتماعی بهزیستی کشور افزود: براساس آمار ۶ ماه نخست امسال، هشت هزار و ۵۰۰ کودک در مراکز حمایتی مورد پذیرش قرار گرفتند و این نشان می‌دهد که ما بتوانیم کودکان را قبل از هرگونه آسیب، مورد حمایت خدمات بهزیستی قرار دهیم.

وی افزود: همکاری سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها سبب می‌شود تا شمار زیادی از کودکان برای خدمت گرفتن شناسایی و جذب شود و طبق آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگاه‌های مختلفی در این زمینه نقش دارند.

فریدی گفت: با اشاره به حضور کودکان کار غیربومی در مازندران گفت: با توجه به نیاز هر استان، نسبت به راه اندازی مراکز نگهداری کودکان کار اقدام می‌شود.

وی افزود: پارسال و امسال ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار به این بخش درنظرگرفته شده است و هنوز با میزان نیاز فاصله معناداری داریم.

انتهای پیام/آ

شناسایی۸۵۰۰ کودک کار و خیابانی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار