محمدی در نشست خبری مطرح کرد:

ارائه گواهی فنی و حرفه‌ای به توان یابان و کودکان کار

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از برنامه‌های این سازمان برای مهارت‌آموزی و ارائه گواهینامه فنی و حرفه‌ای به کودکان کار خبر داد.

سازمان خدمات اجتماعی شهرداری به توان یابان و کودکان کار گواهی فنی و حرفه‌ای می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نجم‌الدین محمدی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «نمایشگاه دست آفرین» در برج میلاد برگزار کرد، گفت: این نمایشگاه به همت معاونت توانمندسازی و کارآفرینی سازمان خدمات اجتماعی و در راستای توسعه کسب و کار‌های خانگی برگزار شده است.


بیشتر بخوانید؛ برگزاری ۳۱۰ غرفه صنایع دستی در نمایشگاه برج میلاد/ ثبت‌نام متقاضیان دریافت غرفه تا ۱۶ اسفند 


رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه الزاما افراد شرکت کننده در این نمایشگاه صرفا از قشر نیازمند و مستضعف هستند، اظهار کرد‌: در این طرح تلاش می‌شود از افراد در معرض آسیب دعوت کنیم تا در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کنند.

محمدی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یک بانک اطلاعاتی از این دسته از افراد دارد، اظهار کرد: تلاش کردیم تا با کمک سازمان بهزیستی بانک اطلاعاتی خود را افزایش دهیم و این فضا را به صورت کاملا رایگان در اختیار صاحبان کسب و کار‌های خانگی و تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برای عرضه صنایع دستی در این نمایشگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه فروش محصولات نیست، بلکه هدف معرفی تولید کنندگان صنایع دستی به مردم است.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۱۰ غرفه کسب و کار خانگی برای آقایان، بانوان و زنان سرپرست خانوار و همچنین توان یابان ایجاد کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر این نمایشگاه به صورت موقت برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در آینده به صورت دائمی هم باشد.

محمدی  با اشاره به تعیین تکلیف افراد کارتن خواب و بی خانمان که در فصول سرد در گرمخانه مورد مراقبت قرار می‌گیرند، گفت: هدف ما از استقرار افراد بی خانمان در گرمخانه‌ها حفظ جان آنهاست و تلاش می‌کنیم در مدتی که در این اماکن به سر می‌برند مهارت آموزی کنند تا با گذشت زمان دارای یک حرفه شوند و تاکنون هم با آ‌موزش ۸ رشته فنی و حرفه‌ای به افرادی که توان مهارت آموزی داشتند اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در گذشته به افرادی که مهارت می‌آموختند هیچ گونه گواهی داده نمی‌شد، اظهار کرد: ما امسال توانستیم با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای به توان یابان از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها گواهی صادر کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: برای کودکان کار هم برنامه‌هایی داریم تا از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به آن دسته که آمادگی لازم را دارند مهارت آموزی کنیم تا صاحب حرفه شوند.

انتهای پیام/

نمایشگاه دست آفرین در برج میلاد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار