آیفون ۱۱ پرو، گلکسی نوت ۱۰ پلاس و هوآوی میت ۳۰ پرو؛

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

در این گزارش دوربین سه پرچمدار گران قیمت جدید بازار را در حالت روز و شب مقایسه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  تابستان امسال یکی از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین فصل‌ها برای طرفداران تلفن‌های هوشمند بود، هر سه برند مطرح جهان گوشی‌های هوشمند در فصل گذشته از پرچمداران جدید خود رونمایی کردند که هرکدام از این پرچمداران با قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد و کیفیت بالا، طرفداران بسیار زیادی دارند. اگر به‌خواهیم به ترتیب بیان کنیم، ابتدا این سامسونگ بود که دهمین نسخه مجموعه گلکسی نوت را در ماه آگوست رونمایی کرد، سپس اپل در ماه سپتامبر مراسم معرفی سری آیفون ۱۱ را برگزار کرد و در آخرین روز‌های تابستان، هوآوی میت ۳۰ در پاریس رونمایی شد. حال این سه پرچمدار قدرتمند از جهات مختلفی با یکدیگر مقایسه می‌شوند تا برتری آن‌ها نسبت به هم مشخص گردد. طرفداران هر برند تعصب خاصی نسبت به پرچمدار جدید شرکت محبوبشان دارند و کیفیت بالا هر سه پرچمدار انتخاب برترین گوشی را کمی سخت می‌کند. اما در هر جهت می‌توان با مقایسه دقیق به برتری هر مدل در برخی مشخصات مهم دست یافت.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

یکی از همین مشخصه‌ها که تاثیر فراوانی در فروش یک تلفن هوشمند دارد، کیفیت دوربین است. هوآوی سامسونگ و اپل، هر سه به ارائه دوربین با کیفیت در پرچمداران خود معروف هستند و این باعث می‌شود انتخاب بهترین مدل برای تصویربرداری دشوار گردد. به همین جهت با نگاهی دقیق و همه‌جانبه به سراغ بخش دوربین این سه پرچمدار جذاب رفتیم تا با تمامی جزئیات، کیفیت تصویر برداری آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. شما هم اگر به‌دنبال آن هستید تا بدانید کدام شرکت، دوربین باکیفیت‌تری برای پرچمدار خود در نظر گرفته، با ما همراه باشید:

این مقایسه در دو زمان روز و شب با نور زیاد و کم تهیه شده تا در هر دو حالت عملکرد دوربین این سه پرچمدار مشخص شود، تصاویر ثبت شده از سه سنسور اصلی سه مدل مذکور است.

تصویربرداری در روز – دوربین اصلی

برای این مقایسه به سراغ قوی‌ترین نسخه هر سه پرچمدار یعنی گلکسی نوت ۱۰ پلاس، هوآوی میت ۳۰ پو و آیفون ۱۱ پرو رفتیم، البته آیفون ۱۱ پرومکس نیز قدرت بالایی دارد، اما نسخه پرو آیفون ۱۱ با دو مدل دیگر در یک رده قرار می‌گیرد. طبق تصاویر گرفته شده آیفون ۱۱ پرو و میت ۳۰ پرو برای کمترین رنگ‌های اشباع شده رقابت می‌کنند، در حالی که نوت ۱۰ پلاس رنگ‌های شاداب‌تری دارد. در فضای سبز، میت ۳۰ پرو، رنگ‌های زرد کسل‌کننده‌ای ثبت می‌کند و آسمان آبی تصاویر نوت ۱۰ پلاس نیز تیره‌تر از واقعیت است. در جزئیات پرچمداران هوآوی و آیفون عملکرد بهتری دارند، با زوم بر روی شاخ و برگ درختان یا چمن می‌توان به این نتیجه رسید. هر سه مدل تصاویر HDR بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهند، البته آیفون ۱۱ پرو در سایه‌ها و نقاط تاریک، برجسته‌تر عمل می‌کند، اما نقاط قوت وضعف هر سه مدل به یکدیگر نزدیک است و نمی‌توان یک گوشی را به عنوان برنده این رقابت برگزید.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

تصویربرداری در روز – دوربین تله‌فوتو

در تصاویر تله‌فوتو جریان متفاوت است، میت ۳۰ از زوم اپتیکال ۳ برابر بهره می‌برد که یه مزیت مهم خواهد بود و دو مدل دیگر چنین قابلیتی ندارند. در تصاویر زیر می‌توان کیفیت تصویر در حال زوم بالکن ساختمان یا بافت آجری دیوار طوسی رنگ را احساس کرد. از طرفی دو مدل دیگر از نظر جزئیات در سطحی مشابه قرار دارند، اما رنگ تصاویر آیفون ۱۱ پرو بسیار زنده‌تر و شاداب‌تر از رنگ‌های بی‌حال و تیره سامسونگ نوت ۱۰ پلاس است.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

تصویربرداری در روز – دوربین فوق عریض

عملکرد سنسور سوم نیزدر میت ۳۰ پرو، متفاوت‌تر از دو مدل دیگر است، همانطور که مشخص است، پرچمدار هوآوی از سنسور بزرگ و فوکوس خودکار بهره می‌برد که تصاویری باکیفیت‌تر و روشن‌تر را ثبت می‌کند، اگر چه زاویه دید این دوربین مانند دو مدل آیفون و گلکسی نوت، وسعت ندارد. در دوربین فوق عریض نیز آیفون ۱۱ پرو رنگ‌های شاداب‌ترین نسبت به گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارد، گرچه رنگ‌های سبز آن کمی به آبی نزدیک است.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

تصویربرداری در شب - دوربین اصلی

تمامی طرفداران به هنر تصویربرداری می‌دانند که ثبت عکس در شرایط نوری ایده‌آل و نامطلوب چقدر متفاوت است. تصویربرداری در شب به دلیل عدم وجود نور کافی، هواره با نویز و کیفیت پایینی در جزئیات تصویر همراه بوده، اما در سال‌های اخیر سنسور‌های بزرگ و چندگانه به علاوه اضافه شدن حالت شب که برای تصویربرداری در تاریکی بهینه شده، توانسته تقریبا به رفع این مشکل کمک کند و حال تمامی گوشی‌های پرچمدار در حالت شب نیز تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کنند. اما همچنان رقابت برای ذخیره بهترین تصویر وجود دارد. هوآوی به عنوان پیشگام استفاده از حالت شب در دوربین‌های خود، اولین شرکتی بود که تصویربرداری در شب را متحول کرد، البته گوشی میت ۳۰ پرو از سنسور‌های بزرگی نیز استفاده می‌کند و همین مورد کار ثبت تصایر با کیفیت را در شب، بهبود می‌بخشد، البته تصاویر میت ۳۰ گرما بالایی دارند و رنگ‌ها به سمت نارجی و زرد مایل هستند. از طرفی آیفون ۱۱ پرو نیز توانسته کیفیت بالایی را در شب ارائه دهد، تصاویر این مدل نور بسیار خوبی دارند، رنگ‌ها طبیعی هستند و تمام جزئیات به وضوح دیده می‌شوند. گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز برعکس حالت روز که تصاویر مایل به تیره ثبت می‌کرد، در شب تصاویری بسیار روشن و واضح می‌گیرد، تصاویر نوت ۱۰ پلاس به اختلاف نسبت به دو مدل دیگر بهتر هستند این مدل را می‌توان یکی از برترین‌های بازار برای تصویربرداری در شب اعلام کرد.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

تصویربرداری در شب - دوربین تله‌فوتو

دوربین تله‌فوتو به دلیل شرایط بزرگ‌نمایی که دارد خیلی برای شب مناسب نیست، تصاویر گرفته شده در هر سه دوربین نیز کیفیت خوبی ندارند، حداقل پیشنهاد می‌شود برای تصویربرداری در شب با سنسور تله‌فوتو، حالت شب را خاموش کنید و در حالت عادی به تصویربرداری بپردازید. در این مورد نیز می‌توان گفت دوربین گلکسی نوت ۱۰ پلاس عملکردی متعادل‌تر دارد، تصاویر آیفون کمی تیره و تصاویر میت ۳۰ دارای نویز هستند.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

تصویربرداری در شب - دوربین فوق عریض

نکته‌ای را که می‌شود با اطمینان بیان کرد آن است که اپل در مدل آیفون ۱۱ پرو نتوانست حالت شب قابل رقابتی را ارائه دهد، تصاویر آیفون ۱۱ با هر سه دوربین در شب، کیفیت کمی دارد، به خصوص آن‌که تصاویر تاریک و کم نور هستند و به همین جهت جزئیات و وضوح خوبی ندارند. اما سنسور‌های بزرگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس و میت ۳۰ پرو باعث می‌شود تا نور کافی به دوربین رسیده و تصاویر از شرایط نوری، وضوع و کیفیت در سطح مطلوبی قرار بگیرند، البته از نظر رنگ‌بندی با دوربین فوق عریض هم میت ۳۰ تصاویر گرم و متمایل به نارنجی را ثبت می‌کند که یک ضعف خواهد بود، اما گلکسی نوت ۱۰ رنگ‌بندی طبیعی‌تر و پویاتری دارد و دامنه رنگی تصاویر آن نیز متناسب است.

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

البته استفاده از حالت شب تا حدزیادی نقص‌های موجود را برطرف می‌کند، مثلا تصاویر میت ۳۰ پرو با حالت شب گرمی کمتری دارند و متعادل‌تر می‌شوند، اما آیفون در حالت شب نیز عملکردی ضعیف‌تر از دو مدل دیگر دارد.


بیشتر بخوانید:  مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان ۲۰۱۹


گزارش از عبدالله مطیع

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
عزیز راست میگه دیگه من آمار تمامیه ماشین ها رو از صفر تا صد یا گوسیها رو دارم در صورتی که نه ماشین دارم نه گوشی آنچنانی.....خواهشن شورش ندین
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۹:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
عالی......چه ربطی داشت حداقل به معلوماتمون اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
خوب واسه چی این گزارشات برای مردمان کشوری میگین که داشتن یکی از این گوشیها آرزو اونهاست؟؟؟؟ شاید شرایط زنگی مردم درک نمیکنین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
چه ربطی داشت حداقل به معلوماتمون اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
به معلوماتمون اضافه میشه که اگر ۵ سال دیگه پول خریدشو داشتیم بدونیم داستان چیه
آخرین اخبار