افتتاح دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی استان قزوین

دومین دفتر استانداردسازی، با هدف افزایش تعامل بین اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین : به‌گفته صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین، دفاتر استاندارد سازی با هدف ارایه ساز وکار‌های نحوه اجرای استاندارد‌های اجباری و پیگیری تخلفات احتمالی در این زمینه در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها راه‌اندازی می‌شود.

فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار در حاشیه افتتاح این دفتر و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقا کالا که در سازمان نظام مهندسی گفت: تعامل بین اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در بحث اطلاع رسانی و معرفی کالا‌های استاندارد و غیر استاندارد موثر بر ساختمان نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان این‌که معیار‌های استاندارد‌های ساختمانی می‌تواند دوباره مورد بررسی قرار گیرد افزود: برای اجزای مختلف ساختمان از جمله نما، موتورخانه می‌توان به‌صورت مجزا گواهی استاندارد صادر کرد تا در نهایت یک ساختمان استاندارد ساخته شود.

معاون عمرانی استاندار وجود ضوابط و معیار‌های لازم در تولید محصولات ارگانیک را هم ضروری برشمرد و گفت: برای محصولات ارگانیک باید معیار‌های معینی برای نظارت و کنترل تعریف کرد و فروشگاه‌هایی مشخصی را برای عرضه این نوع محصولات درنظر گرفت.

پیش از این نیز با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مدیرکل استاندارد قزوین، دفتر استانداردسازی در این دانشگاه افتتاح شده بود.

در پنجمین کارگروه تخصصی استانداردسازی کارگروه ارتقا کالا و خدمات هم موضوعاتی از جمله گزارش اجرای استاندارد و کنترل بازار در دستور کار جلسه قرار گرفت. ‍

فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در پایان ارائه گزارش این کارگروه گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌های انجام شده توسط اداره کل استاندارد، بررسی شود و تحلیل حاصل از نتیجه آن برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم به سایر دستگاه‌ها ارسال شود.
انتهای پیام/.

را‌ه‌اندازی دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار