روسیه: آمریکایی‌ها نمی‌گذارند اتوبوس پناهجویان سوری وارد منطقه تحت کنترل آن‌ها شود

رئیس نیرو‌های روسیه در سوریه اعلام کرد تخلیه اردوگاه «رکبان» در مرز این کشور با عراق به دلیل آنکه آمریکا اجازه نمی‌دهد اتوبوس پناهجویان از منطقه تحت کنترلش عبور کند با مشکل روبرو شده است.

روسیه: آمریکا اجازه نمی‌دهد اتوبوس پناهجویان سوریه وارد منطقه تحت کنترل آن‌ها شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، «ویکتور کاپچیخین» رئیس نیرو‌های روسیه در سوریه، روز گذشته اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی به اتوبوس‌های پناهجویان اردوگاه رکبان سوریه اجازه نمی‌دهند از منطقه تحت کنترل آن‌ها عبور کنند.

کاپچیخین در یک نشست خبری گفت: «آمریکایی‌ها تمایل ندارند اجازه دهند اتوبوس‌هایی که برای تخلیه پناهجویان از اردوگاه رکبان سوریه فرستاده شده‌اند از منطقه تحت کنترل آن‌ها عبور کنند. این ماموریت که به دنبال تصمیم مشترک روسیه و مرکز هماهنگی سوریه در اول ماه مارس برای بازگرداندن پناهجویان اتخاذ شد آغاز گردیده است.»

رئیس نیرو‌های روسیه در سوریه افزود: «با وجود همه اقداماتی که انجام شده است پناهجویان هنوز نتوانسته‌اند اردوگاه رکبان را ترک کنند؛ زیرا آمریکا به اتوبوس‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده اجازه عبور نمی‌دهد و حتی از تضمین امنیت جان پناهجویان تا ۵۵ کیلومتری پایگاه التنف، مقر نظامیان این کشور، سرباز می‌زند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار