رئیس کل گمرک ایران:

صادرات ایران در اوج تحریم‌ها به ۷۰ میلیارد دلار رسید

رئیس کل گمرک ایران گفت: در دوران جنگ تحمیلی، ایران ۱۰ میلیارد دلار صادرات داشت این در حالی است که امروز با وجود تحریم‌های خارجی صادرات ما به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران در جمع خبرنگاران گفت: برخی از مشکلات امروز کشور ناشی از عوامل خارجی و برخی مشکلات ناشی از ناهماهنگی‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه باید در فضایی به دور از احساسات تصمیم گیری شود تا کمترین تبعات و مشکلات برای مردم ایجاد شود، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و نیاز به همدلی و هماهنگی بیشتری هستیم تا جامعه را به سمت آرامش هدایت کنیم.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، ایران در مقابل بدخواهان ایستادگی کرد و ۱۰ میلیارد دلار صادرات داشت این در حالی است که امروز با وجود تحریم‌های خارجی صادرات ما به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: مردم خوزستان دین به گردن تمام کشور دارند در زمان جنگ بیشترین آسیب و پس از جنگ بیشترین ظرفیت را برای کمک به کشور ارائه دادند.

میر اشرفی عنوان کرد: ما وظیفه نوکری مردم را داریم و به اینجا آمده‌ایم که حرفی با مردم شریف داشته باشیم همه مسؤولان باید جهت خدمت به مردم همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران، که پیش از ظهر امروز به منظور بازدید از گمرک آبادان وارد این شهر شده بود. با ممانعت لنج داران، ترخیص کاران و تجار برای خروج  از گمرک آبادان مواجه شد. بسیاری از ترخیص کاران، تجار و لنج داران آبادانی، نسبت به عملکرد گمرک در ترخیص کالا‌ها اعتراض کردند.

یکی از لنج داران آبادانی گفت: عملکرد گمرک در ترخیص کالا‌های مانده در گمرک مناسب نیست و رئیس کل گمرک باید با برگزاری یک جلسه‌ای این مشکلات را برطرف کند. او معتقد است که ماندن کالا‌ها در گمرک سبب بیکاری بسیاری از افراد شده است.

انتهای پیام/م

اعتراض به رئیس کل گمرک

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.